Odbornici Skupštine grada Niša usvojili predlog novog gradskog prevoza
Skupština Grada Niša je jednoglasno, bez prisustva opozicije koja i dalje bojkotuje njen rad, usvojila predlog novog sistema prevoza putnika u gradskom autobuskom saobraćaju,koji će se zasnivati na modelu javnog privatnog partnerstva izmedju Direkcije za javni gradski prevoz i zainteresovanih privatnih prevoznika. Na zamerke opozicije odgovarao direktor Direkcije za javni gradski i prigradski prevoz Milan Milić.
Obrazlažući predlog direktor Direkcije za javni gradski prevoz Milan Milić, je ponovio da će na osnovu ugovora o javno-privtnom partnerstvu Niš dobiti prevoz sa boljim niskopodnim autobusima, koji će imati rampe za invalide. U njima će biti i klima i uređaji za grejanje, čiji će rad biti tačno preciziran, jer u suprotnom će prevoznik morati da plati veliku novčanu kaznu.
Autobusi će imati kamere, brojače putnika , WF uređaje i displeje na kojima ce biti ispisan naziv svake naredne stanice.
“Od 2020.godine krećemo sa sistemom javnog prevoza po javno-privatnom modelu, a ugovor će biti potpisan na sedam godina. Kada se radi o kvalitetu prevoza on će biti bolji. Vozila će imati klima uređaje, biće niskopodni, imaće rampe za invalide i majke sa kolicima. Vozila će imati i brojače putnika, WF uređaje, displeje na kojima će putnici moći da vide koja je sledeća stanica. Vršiće se i glasovna najava svakog sledećeg stajališta što će biti od velike koristi posebno za one putnike koji ne koriste često gradski prevoz, ali i za turiste pa i sve one koji se prvi put nađu u našem gradu”, kazao je Milan Milić.
Na komentare opozicije,da ce motori euro 3 u autobusima zagađivati životnu sredinu Milić je odgovorio.
“Prevoznici koji budu potpisali ugovor imaju obezu da u određenom periodu, najpre kod 25 odsto vozila izvrše zamenu motora motorima euro 4 i euro 5”, kazao je Milić.
On je dodao da će prevoznici, ukoliko se ogluše o neku od predviđenih obaveza, biti novčano kažnjeni, odnosno snosiće određene sankcije. Zamenom motora smanjiće se i zagađenje životne sredine.
Milić je objasnio i zbog čega nije bilo javne rasprave pre usvajanja predloga o javno-privatnom partnerstvu i novim linijama, i zasto opozicija i grđani ne treba da brinu da će tender biti namešten, što je, takođe, bila jedna od zamerku opozicije.
“Ovaj projekat o javno-privatnom partnerstvu proistekao je iz Studije koju je naručio grad Niš. Prethodna studija je rađena pre 12 godina, a u međuvremenu je došlo do promena u javnom gradskom i prigradskom prevozu. Stidiju je radila renomirana institucija iz Novog Sada koja je već dokazana u ovoj oblasti pa se otuda njena opravdanost ne stavlja pod znakom pitanja. Kada se radi o pričama koje se odnose na “štalovanje” javne nabavke ni one ne “stoje”. Nabavka od 10,5 milijardi dinara je velika i obavezni smo da je objavimo u međunarodnom listu, tako da je ovo međunarodna nabavka i svako ko zadovoljava uslove može da se javi na ovaj tender”, istako je Milić.
Milic objašnjava i zbog čega se ugovor o ovako skupoj nabavci biti sklopljen na godina.
“Javno privatno partnerstvo predviđa minimum pet do 50 godina sklapanja ugovora. Naša zamisao je bila da sklopimo ugovor između pet i deset godina. Pet godina je relativno kratak period da bi neko mogao ovde da fotmira autobazu, da ima velika početna investiciona ulaganja koja mu se za pet godina ona, možda, ne bi vratila. Odlučili smo zato da to bude sedam godina da bi smo privukli što veći broj prevoznika da oni ovde formiraju bazu id a imaju ta početna ulaganja, ašto bi im se vratilo kroz sedam godina”, objasnio je Milić.
Putnike će na osnovu novog predloga prevoziti najmanje dva prevoznika. Najavljene su i nove linije, al ii veći broj autobusa na nekim od linija na kojima se povećava broj putnika.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.