Društvo

Od 1. februara građane očekuje bolji i kvalitetniji gradski i prigradski prevoz

Građane Niša od 1. februara ove godine, na gradskim i prigradskim linijama, prevoziće jedan stari i dva nova prevoznika. Pored „Nišekspresovih“, gradskim ulicama saobraćaće autobusi beogradske „Laste“ i „Strele“ iz Obrenovca.

Potpisivanje ugovora za period od sedam godina očekuje se posle 20. januara, odnosno posle sednice gradskog parlamenta, kaže Milan Milić direktor Direkcije za javni prevoz grada Niša.

Potpisivanje ugovora sa izabranim prevoznicima je finale našeg dvogodišnjeg rada na poboljšanju kvaliteta gradskog i prigradskog saobraćaja. Pro forme saglasnost na Ugovor o javno-privatnom partnerstvu treba da daju odbornici Skupštine grada na prvom ovogodišnjem zasedanju. Sednica se planira za nekoliko dana, tako da zvanično potpisivanje ugovora očekujem već 21. ili 22. januara“, kaže Milić.

Foto: Printscreen Belle amie

Za razliku od pređašnjih, ovaj ugovor je precizniji, ozbiljniji, sa jasno definisanim uslovima koje budući prevoznici moraju da poštuju dok obavljaju prevoz putnika na teritoriji grada Niša.

Građani mogu da očekuju znatno kvalitetniji gradski i prigradski prevoz u narednih sedam godina jer su i kriterijumi koje smo propisali strožiji od postojećih. Na dnevnom nivou će biti vršena kontrola ugovornih obaveza, a svaka nepravilnost će biti sankcionisana novčano u iznosu do 100.000 dinara. Čak se ide na to da se vozilo isključi iz sistema javnog prevoza, što nikome ne ide u prilog. Jer, ukoliko prevoznik nema dovoljan broj vozila onda sledi raskid ugovora“, navodi Milić.

Kompletan sistem javnog prevoza u Nišu, obavljaće se sa potpuno novim vozilima, koji moraju da budu niskopodni autobusi sa rampom za osobe sa invaliditetom, sa wi-fi, brojačem putnika, video nadzorom, glasovnom najavom narednih stajališta, kao i sa klima uređajem i uređajem za grejanje.

Foto: Nišekspres

Od 1. februara na ulice Niša izaći će autobusi proizvedeni u periodu od 2018-2020. godine, s tim što će prevoznici imati obavezu da u trećoj, odnosno četvrtoj godini rada da izvrše obnavljanje svog voznog parka, tako da imaju minimum 50% vozila sa eruo 4 i euro 5 motorima“, naglašava direktor Direkcije za javni prevoz grada Niša.

Cena karte za gradski prevoz bez promena

Milić dodaje da će cena prevoza sigurno biti promenjena u periodu od sedam godina, ali za prvo vreme to nije u planu. Grad je, kaže, prepoznao potrebu da građanima pruži kvalitetniji prevoz sa većim brojem vozila i sa 400.000 km više u odnosu na postojeći, na godišnjem nivou.

Vrednost javne nabavke je skoro 10,7 milijardi dinara i to su sredstva koja će grad u narednih sedam godina isplaćivati na ime subvencija gradskog prevoza.

Grad će učestvovati u isplati takozvanih nedostajućih sredstava. Prihod prevoznika je broj pređenih kilometara pomnožen sa cenom po kilometru. Taj prihod se obezbeđuje od prodaje mesečnih, polumesečnih i pojedinačnih karata, a nedostajuća sredstva se izdvajaju iz gradskog budžeta. Oko 80-90% prevoznici će biti finansirati upravo od prodaje karata, a ostatak od 10-20% će dotirati grad iz budžeta“, objašnjava Milić.

„Nišekspresovi“ autobusi će obavljati prevoz putnika na linijama na kojima su i do sada bili angažovani. To su linije iz paketa 1, odnosno ka Niškoj Banji, Donjoj Vrežini, Naselje Ratko Jović, Somborska, Duvanište, kao i prigradske linije ka selima koja su uglavnom na tgeritoriji opštine Niška Banja.

Foto: DJPNIS

Što se tiče paketa broj dva, svakako je najinteresantnija kružna linija br 34, zatim Njegoševa-Donji Komren, ka Bulevaru Nemanjića, kao i prigradske linije koje su delom na teritoriji GO Crveni Krst, delom GO Pantelej, odnosno Cerje, Brenica, Kravlje, Oreovac, Gornja Vrežina, Knez Selo…

Osim kontrolora, koji će na dnevnom nivou proveravati ispravnost autobusa i poštovanje ugovornih obaveza, na eventualne nepravilnosti u gradskom prevozu, moći će da ukažu i građani. Brojevi telefona call centra Direkcije za javni prevoz grada Niša 018/505-655 i 018/505-665 su u vreme odvijanja prevoza od 4:30 sve do pola sata iza ponoći, na raspolaganju građanima Niša za sve sugestije, primedbe i druge informacije koje se tiču gradskog prevoza.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

5 Komentara

  1. Novi autobusi samo u paketu 2. Nis ekspres ce i dalje voziti gradjane autobusima starim 20 godina!!!!

  2. Potpuno novi autobusi, proizvedeni izmedju 2018-2020, a euro 3, i morace posle 3 god da zamene sa euro 4. Ljudi euro 10 se 10 i jace godina vise ne proizvodi, kakvi crni novi autobusi…

  3. Nije bitno samo kakavi su autobusi vec i tacnost reda voz
    nje i njegovo postovanje od strane prevoznika

  4. A da li ce linija 7 da radi kako treba? Ljudi moji Kalac Brdo – Sarajevska ide na sat, sat ipo, I to samo ujutru I uvece. Preko Dana je to totalno druga linija koja ide do Medosevca.
    Da li je normalno da dve linije nagurate/spojite u jednu I da vam je to ok?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com