NAJVEĆI INFRASTRUKTURNI PROJEKAT U SRBIJI. U vozu potpisan prvi grant za brzu prugu Beograd–Niš
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je izgradnja brze pruge Beograd-Niš najveći infrastrukturni projekat u Srbiji koji se realizuje uz veliku pomoć Evropske unije.
On je u Beogradu na centralnoj železničkoj stanici Prokop, posle potpisivanja sporazuma o prvoj tranši bepovratne pomoći EU za izgradnju deonice brze pruge Beograd-Niš, ukupne vrednosti oko 600 miliona evra, rekao da bi Srbija mogla da se menja na bolje bez pomoći EU.
EU je, kako je istakao, od 2000. godine za infrastrukturne projekte u Srbiji dala pomoć od 420 miliona evra.
„610 miliona evra dobijamo na poklon, od ukupno 2.7 milijardi. Najveća pomoć, najveća podrška, najveći novac. Kada ovo budemo uradili, Niš će biti udaljen od Beograda sat i 40 minuta, sada automobilom ne možete da stignete ni za dva i po sata. Kada je pruga izgrađena 1884. godine, putovalo se osam sati, sada se putuje šest i po. Ništa se nije promenilo 130 godina. Sada menjamo Srbiju, uz pomoć Evropske unije“, rekao je Vučić.
Naveo je da će pruga Beograd-Niš biti završena 2027. godine, a da će se vozovi na njoj kretati brzinom 200 kilometar na sat.
„Do Niša će se iz Beograda stizati za sat i po, umesto za šest sati koliko sada traje putovanje, a iz Budimpešte za manje od četiri i po sata“, rekao je Vučić.
Istakao je da će izgradnja brze pruge do Niša imati veliki značaj za razvoj Srbije i privlačenje kompanija, što je uslov za ostanak ljudi u zemlji, pre svega na jugu Srbije.
„Prosečna plata u Nišu je 670 evra, a u beogradskoj opštini Vračar 1.250 evra, u Novom Sadu 880 evra. Zato moramo da razvijamo jug Srbije“.
Železnički Koridor 10 je jedan od panevropskih koridora koji povezuju centralnu Evropu sa Solunom, i deo je Ekonomsko-investicionog plana EU za Zapadni Balkan u iznosu od 30 milijardi evra, koji ima za cilj da mobiliše investicije u oblastima transporta, energetike, zelene i digitalne tranzicije, da stvori održiv rast i radna mesta koje dostižu 1/3 BDP-a Zapadnog Balkana.
„Modernizacija pruge Beograd-Niš je odličan primer kako Ekonomsko-investicioni plan EU vredan 30 milijardi evra koristi građanima i privredi Srbije, povezivanjem Srbije sa EU i regionalnim tržištima, podsticanjem ekonomskog razvoja i ubrzavanjem integracije Srbije u EU“, izjavio je evropski komesar za pregovore o proširenju, Oliver Varhelji.
Finansijski paket od 2,2 milijarde evra omogućiće suštinsku modernizaciju železničke infrastrukture na deonici Beograd – Niš na železničkom Koridoru 10, uključujući izgradnju novih mostova i tunela. Ova modernizacija će dovesti do poboljšanja povezanosti Srbije sa drugim evropskim železničkim mrežama i olakšaće usluge bržeg transporta tereta i značajno smanjiti vreme putovanja do Niša i Beograda. Kako železnički saobraćaj predstavlja čist način transporta, modernizacija železničkog sistema takođe doprinosi čistijoj životnoj sredini.
Projekti u sektoru saobraćaja koje finansira EU u Srbiji imaju za cilj unapređenje transportne povezanosti, a time i bolju ekonomsku integraciju unutar regiona i integraciju regiona sa EU. Pored toga, napori koje EU ulaže u sektoru saobraćaja posredstvom ovih projekata su u velikoj meri usmereni na otvaranje tržišta i primenu standarda EU. Projekti koje podržava EU su značajno doprineli procesu reforme železnice, uvođenju savremenih i najisplativijih praksi održavanja infrastrukture drumskog saobraćaja, te uvođenju rečnog informacionog sistema u cilju poboljšanja uslova plovidbe na unutrašnjim plovnim putevima Srbije.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.