Društvo

Na gradskom konkursu najviše novca za medije bliske vlastima

Na niškom konkursu za javno informisanje, na kome je za sufinansiranje medijskog sadržaja izdvojeno 20,5 miliona dinara, čak 72 odsto podeljeno je za medije bliske Srpskoj naprednoj stranci.

Prema rešenju dostupnom na sajtu Grada, za televiziju „Zona plus“ čiji je vlasnik sin visokog funkcionera SNS i direktora BIA Bratislava Gašića izdvojeno je 3,4 miliona dinara.

Nešto više novca dobila je „Niška televizija“ koja je delom u vlasništvu „Zone plus“. Njoj je od maksimalnih 4 miliona koliko je moguće ostvariti na jednom projektu, namenjeno 3,7 miliona dinara, što je bezmalo petina konkursnih sredstava.

Televizija „Kopernikus“, čiji je vlasnik Zvezdan Milovanović, inače poverenik SNS-a u Nišu, na konkursu je dobila 2,5 miliona dinara.

Televizija „Belle amie“, „Radio Belle amie“ i internet portal „Belle amie“, ove godine nisu dobile novac na konkursu prekoračenja zakonske granice državne pomoći, odnosno zato što je svaki od njih u poslednje tri godine već primio po 23 miliona dinara iz budžeta.

„Ovakvo ograničenje “prevaziđeno” je tako što je Vidosav Radimirović formirao “Agenciju za izdavačku delatnost Narodne novine”, a osobe za koje se veruje da su zaposlene u ovim medijima osnovale “Agencije za proizvodnju kinematografskih dela, audiovizuelnih proizvoda i televizijskog programa”. Na taj način su, prema prvim nezvaničnim podacima, inkasirali 4,8 miliona dinara, odnosno skoro četvrtinu ukupnih sredstava na konkursu“, piše list „Danas“.

Vlasnici mnogih niških medija istakli su veliko nezadovoljstvo odlukom Grada da se na ovakav način podeli novac za projekte u oblasti javnog informisanja. Glavna i odgovorna urednica „Niških Vesti“ Violeta Milićević kaže da je ovogodišnji konkurs pokazao da mediji zapravo nisu dobili novac.

„Nažalost mi u Nišu znamo gde idu pare naših građana, a to sigurno nije za medije, poboljšanje medijskog sadržaja i za javni interes. Grad će finansirati projekte raznoraznih udruženja i PR agencija, za koje Nišlije sigurno nisu ni čule, niti znamo gde će oni plasirati te sadržaje. Tako će nas od sada informisati „Vetrenjača“, „Marker“ i agencije za proizvodnju kinematografskih dela, koje su verovatno nastale neposredno pre konkursa. Ponovila se ista priča, a to je da novac ponovo ide u džepove medijskih moćnika bliskih vlasti“, ističe ona.

Vlasnik „City radija“ Dragan Kocić takođe je, kako kaže, “zgrožen ovakvom skandaloznom odlukom”.

„Iako je „City radio na konkursu imao 3 ozbiljna projekta i pored toga što je u očima zajednice prepoznat kao društveno odgovoran medij koji je realizovao stotine značajnih projekata u javnom interesu, u ovoj raspodeli nije vrednovan ni jednim jedinim dinarom“, rekao je Kocić.

Načelnik Uprave za kulturu Nebojša Stevanović kaže da je na konkursu sve bilo regularno, da su se bodovali projekti i ideje, a ne mediji.

„Komisija je vrednovala projekte i donela odluku kakvu je donela. To je odluka komisije i tu im se niko nije mešao. Na sajtu grada biće objavljeno gde će se emitovati sadržaji i svako ko je zainteresovan za neke detalje može da se obrati po Zakonu o dostupnosti informacija“, kaže Stevanović za Niške Vesti.

Na ovogodišnjem niškom konkursu apliciralo je 62 izdavača medija, a podržana su 22 projekta. Odbijeno je 35 projekata, među kojima projekti „Banker radija“ i portala „Južnih vesti“ koji su jedini bili vezani za izveštavanje o korupciji u Nišu.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button