Hronika

Na današnji dan sudarili su se autobus i voz kod Donjeg Međurova

Na današnji dan 2018. godine na pružnom prelazu kod Donjeg Međurov sudarili su se autobus “Niš-ekspresa” i putnički voz, a u toj užasnoj nesreći živote je izgubilo osam ljudi, a 30 je povređeno.

Među nastradalima i povređenima bilo je dosta učenika, jer se radilo o autobuskom polasku kojim su učenici iz Novog Sela, Čokota i Donjeg Međurova ujutru išli u školu. Poginuli su su Aleksa Dimitrijević (15) iz Novog Sela, Bogomir Lazić (75) i Danijela Stanković (48), Nataša Janković (42) i Marijana Kocić (16) i Lena Ilić (16) iz Čokota, i Gajtana Stamenković (78) i Vlastimir Đorđević (65) iz Donjeg Međurova.

Vozač autobusa Milan Zdravković iz Nozrine kod Aleksinca, osuđenom je u Osnovnom sudu u Nišu na osam godina zatvora što je maksimalna kazna za teško delo protiv bezbednosti u saobraćaju.

Zdravkovićeva odbrana j, međutim, najavila podnošenje vanrednog pravnog leka zbog kako su kazali “doprinosa Železnice saobraćajnoj nesreći, motorovođe ali i upravljača puta”.

U presudi Apelacionog suda, kojom je potvrđena presuda Osnovnog suda, navedeno je da jeste bilo propusta na strani mašinovođe i da saobraćajna signalizacija na pružnom prelazu nije bila potpuna, ali, kako je rečeno, “te činjenice nisu bile od presudnog uticaja na saobraćajnu nesreću”.

“Nepostojanje „Trougla preglednosti“ i svetlosne signalizacije predstavlja propust u obezbeđivanju bezbednosti pruge, ali nisu uticali na mogućnost da vozač zaustavi autobus ispred Andrejinog krsta i znaka za obavezno zaustavljanje”, rečeno je u presudi.

Takođe je rečeno, da je uvidom u video zapis ustanovljeno da Zdravković nije pogledao levo i desno pre nego što je krenuo preko pruge da bi se uverio da može bezbedno da je pređe.

Apelacioni sud je kao propuste mašinovođe Vladice Rakića naveo to što je vozio brzinom od 60.34 kilometara na čas iako je maksimalno dozvoljeno 50, što je samo jednom dao zvučni signal, kao i to što je kočnicu pritisnuo tek na 27 metara od pružnog prelaza iako je opasna situacija nasatala kada se nalazio na udaljenosti od 89,8 metara pružnog prelaza.

Navedno je i mišljenje veštaka da bi do udesa došlo i da je mašinovođa ranije kočio, ali da bi u trenutku udara u autobus brzina bila 44.82 km/h, tako da bi posledice bile manje.

Zaključeno je, međutim, da propusti mašinovođe nisu osnovni uzrok nesreće.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com