Društvo

Mediji u Srbiji još uvek nespremni za primenu Zakona o zaštiti podataka

Zakon o zaštiti podataka, koji će svoju punu primenu imati avgusta meseca, utiče na kompanije ali i na medije koji će morati transparentnije da prikažu svojoj publici zašto prikupljaju podatke o njima i u koje se svrhe koriste ti podaci.

Direktor projekta „Jačanja okruženja za održivost medija“ Evan Tracz rekao je da mediji moraju da se pripreme do avgusta meseca kako bi u potpunosti mogli da isprate sve što ovaj zakon nosi.

“ Ja sam ovde da predstavim istraživanje koje smo sproveli a koje govori o tome koliko su mediji u Srbiji spremni za implementaciju ovog zakona. Prema ovom istraživanju mediji u Srbiji nisu spremni da u potpunosti ispoštuju novi zakon“, kazao je Tracz.

On je dodao, da je kreiran priručnik koji će pomoći novinarima i zaposlenima u medijima da se bolje orijentišu po pitanju novog zakona.

Vođa tima za medijsku podršku Davor Marko istakao je da je zaštita podataka veoma važna i da predstavlja jednu od osnovnih prava građana.

„Sa jedne strane imamo biznis modele koji su zasnovani na prikupljanje podataka o ličnosti zapravo je cela ova priča krenula, zbog Googla i Facebook-a koji su počeli na jedan nehuman i ne transparentan način da prikupljaju podatke o korisnicima. Mediji koji koriste lične podatke kao svoj resurs moraće da se prilagode dok sa druge strane mediji koji podatke koriste za izveštavanje se izuzimaju iz primene zakona“, kazao je Marko.

On je dodao, da prema istraživanju koje su sproveli, na 70 medija u Srbiji samo 40 odsto njih je uskladilo politiku privatnosti sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti dok ostali mediji nisu.

“ Zanimljivo je da od svih medija uključenih u ovo istraživanje skoro 60 odsto medija uopšte nema politiku privatnosti“, rekao je Marko.

On je dodao, da po članu 88 ovog zakona postoji novinarski izuzetak. Taj član kaže da kad se izveštava u korist javnog interasa zakon i njegove odredbe se ne primenjuju.

„Sami tekstovi neće se razlikovati nakon primene zakona, ali način na koji se prikupljaju podaci, za šta se oni koriste, kako se skladište, mora biti transparentan i građani koji pristupaju sajtovima moraju da budu unapred obavešteni o tome“. rekao je Marko.

 

 

 

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button