Ekonomija

Mali privrednici masovno skidaju reklame sa svojih lokala zbog novih nameta

Ugostitelji, frizeri, kozmetičari, mali privrednici u Nišu počeli su masovno da skidaju reklame sa svojih lokala, jer ih je u poslednja par dana posetila komunalna inspekcija, a po novoj odluci donešenoj na teritoriji grada svaka reklama koja je vidljiva sa javne površine moraće da se plaća na dnevnom nivou.

Predsednik frizera i kozmetičara u Privrednoj komori u Nišu Dragan Živić rekao je da te reklame već godinama stoje na krovovima privatnih kuća i lokala i da je inspekcija zahtevala da se uklone u roku od tri dana, a da će u suprotnom morati da plate novčanu kaznu.

Postoje frizeri koji plaćaju lokale po 50 evra, a za reklamu ili običan poster u izlogu, koji sada, takođe, podleže plaćanju moraće mesečno da izdvoje preko 70 evra, kaže Živić.
Prema njegovim rečima, za svaku reklamu koja se nalazi i na privatnom objektu potrebno je prvo da se uradi projekat, a projekat rade samo licencirane Projektanske kuće i za to naplaćuju 70 do 150 evra. Reklame se kasnije plaćaju na dnevnom nivou i to 20 din/m2 , a za preko 100 miliona prometa godišnje 50 din/m2.

Dragan Živić; Foto: privatna arhiva

„Ovo najviše pogađa male privrednike, koji malo zarađuju, u mom kraju svi su poskidali reklame, jer su nameti preveliki. I sada ljudi ne znaju da li ulaze u pekaru, frizerski salon ili gde već. Oni su doneli odluku bez ikakvih konsultacija sa malim privrednicima. Nadam se da će da nas oslobode barem plaćanja tog projekta“, rekao je Živić.

Predsednik ugostitelja Bojan Mitić kazao je da je ovo samo još jedan u moru nameta koji već imaju.

„To mesečno iznosi 100 do 200 evra, pošto sam ja i suvlasnik mlekare „Milk House“ mi smo na dosta objekata postavili reklame koje sada vlasnici moraju da skinu jer im je preveliki trošak. To i nije tako jednostavno, veliki broj lokala koji su želeli da budu brendirani sada moraju da skinu te reklame“, kaže Mitić.

On je dodao, da ugostitelje kontrolišu 34 vrste inspekcije, a da samo 9 kontrolišu proizvođače oružija.

„Zar smo mi opasniji od proizvođača oružija, grad na ovoaj način ne podržava male privrednike na koje bi trebalo da bude ponosan“, rekao je Mitić.

On je dodao, da misli da je ova odluka konačna i da neće biti promenjena .

„Sada će ljudi kojima je taj namet prevelik početi masovno da skidaju reklame i kakva će onda slika grada biti. Mi smo počeli kao ugostitelji da podržavamo turistički potencijal Niša i mislim da nas ovakvi nameti samo vraćaju unazad“, rekao je Mitić.

M.Kostic

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Jedan komentar

  1. Kako ppddzicu privatni posao. Tako sto mu naplacuje sve sto im padne na pamet. Inspektori nosr metar i mere kolika je reklama. Da li je na staklu vrata, na fasadi, da li svetleca ili osvetljena reflektoro.m.Pa zar ja koji placam zakup i moj prostor ne mogu zalepiti reklamu. Ovo je zlo. Oni u skupstini zaludni čačkaju nos, spavaju u foteljama i razmisljaju kako narod opteretiti i sjebati ga. Ovo narod treba preuzeti stvar u svoje ruke

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button