Servisne

Grad Niš dobija nove prevoznika i novi sistem prevoza

Veće grada Niša usvojilo je danas Projekat javno-privatnog partnerstva za obavljanje gradskog i prigradskog prevoza kojim je predvidjeno da na području grada Niša od 1. februara naredne godine počne da funkcioniše novi sistem prevoza, sa novim prevoznicima, boljim autobusima i delimično izmenjenim linijama.

Direktor JKP Direkcije za javni prevoz Milan Milić rekao je da će novi sistem imati brojna poboljšanja, a poseban akcenat stavljen je na poboljšanje kvaliteta autobusa i na veći komfor putnika.

„Sva vozila u gradskom i prigradskom prevozu moraće da budu niskopodni sa rampama za invalide, moraće da imaju ispravne klima uređaje i moraće da ih uključuju kada je temperatura iznad 25 stepeni Celzijusovih“, izjavio je Milić.

Prema njegovim rečima, svi autobusi imaće internet, brojače putnika, sigurnosne kamere i displeje na kojima će se najavljivati naredno stajalište.

„Prevoznici će imati obavezu da konkurišu sa autobusima koji imaju najmanje Euro 3 motore, a po isteku druge godine od zaključenja ugovora, moraće da 25 odsto autobusa zamene savremenijim vozilima, sa Euro 4 ili Euro 5 motorima. Posle isteka treće godine moraće da još 25 odsto autobusa zamene autobusima sa Euro 4 ili Euro 5 motorima“, naglasio je Milić.

On je istakao da će biti ugovornim odredbama biti predviđene kazne za prevoznike koji ne poštuju preuzete obaveze. Milić je rekao da će javna nabavka za izbor novih prevoznika biti raspisana tokom septembra, a pošto će biti velike vrednosti rok za konkurisanje biće 52 dana.

„U javnom pozivu će umesto četiri paketa linija biti predviđena dva paketa, tako da ćemo imati dva, umesto četiri prevoznika. Time želimo da dobijemo na pouzdanosti, jer se pokazalo da mali prevoznici mogu da zapadnu u poteškoće u organizaciji prevoza“, izjavio je Milić.

Kako je kazao Milić sa produžetkom pojedinih postojećih linija i uvodjenjem novih, prevoznici će godišnje prelaziti 400.000 kilometra više nego do sada.

„Linija 10 od Ledene stene do Ćele kule biće produžena do Lidla, biće uvedena linija od Medoševca do Duvaništa, dodatna vozila biće uvedena na kružnoj liniji. Linija pet biće produžena do raskrsnice Matejevačkog puta i Somborskog bulevara, nakon izgradnje kružnog toka na tom bulevaru“, istakao je Milić.

Gradski većnik resorno zadužen za saobraćaj Igor Vojinović naglasio je da će ugovor sa prevoznicima biti zaključen na sedam godina, a grad će godišnje za organizaciju javnog prevoza izdvajati 350 miliona dinara, od 1,2 milijarde koliko iznosi ukupna vrednost tog posla.

„Iznos od 350 miliona dinara je duplo veći u odnosu na ono što je do sada plaćeno, ali tim iznosom ćemo kompenzovati da gradjani ne plaćaju veće troškove prevoza koje će doneti novi sistem prevoza“, rekao je Vojinović.

On je kazao da nije planirano da se cene karata menjaju, svakako ne u prvoj godini, s tim što će umesto karata za četiri zone, biti u prodaji karte za tri zone. Vojinovic je rekao da je uvažen zahtev građana tako da će se prva zona završavati kod Ekonomske i Ugostiteljske škole, a ne kao do sada na Trošarini.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitaj i :
Close
Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com