KulturaVideo

FOLKLORNI KONCERT BALKANSKE LEGENDE: Kroz pesmu i igru prikazana jedna duša dva naroda (VIDEO)

Veliki koncertni spektakl “Balkanske legende” održan je u Narodnom pozorištu u Nišu, a da su Nišlijama nedostajala dešavanja svedoči puna sala niškog teatra. Koncert je rezultat četvorodnevne radionice za folklorne ansamble iz Bugarske i Srbije. Na savremenom folklornom spektaklu učestvovali su Akademski folklorni ansambl ORO – Srbija i Folklorni ansambl „Barjaktare“  pri Narodnom čitalištu „Saznanje – 1922“ – Bugarska.

Koncert predstavlja jednu od završnih aktivnosti na projektu „Interpretacija balkanskog folklornog nasleđa“ koji realizuje Studentski kulturni centar Niš sa partnerima iz Bugarske, AKSELS i Narordno čitalište „Saznanje -1922.“ Pernik, sa ciljem očuvanja duhovne i kulturne prošlosti naroda koji vekovima žive u pograničnom regionu Srbije i Bugarske. Zajedničko kulturno nasleđe dva naroda prikazano je i kroz šest folklornih kratkih filmova, koji su premijarno prikazani na koncertu.

“Balkanski folklor u pograničnom regionu Srbije i Bugarske je bogat i živopisan splet tradicije, obreda i rutuala, legendi i mitova, stvarnosti i fantazije. U okviru ovog projekta analizirane su folklorne igre i kostimi pograničnog regiona, a fotografije i zapažanja mogu se videti u trojezičnim brošurama specijalno osmišljenim za sve one koji žele da o kulturi i istoriji naroda saznaju iz njihovih običaja i načina odevanja”, istakli su organizatori.

Folklorci su uspeli uprkos teškim uslovima da se okupe i da pripreme koreografije. Na koncertu je premijerno odigrano „Šopsko nastroenie“ – bugarska folklorna koreografija, koju su doneli članovi Akademskog folklornog ansambla ORO. Ova koreografija koju su osmislili Irena Andreeeva i Roman Mihajlov, oduševila je nišku publiku, a autori naglašavaju da je to zato što se kroz nju oseća duša dva naroda.

U okviru saradnje dva naroda u opštini Pernik je organizovana izložba narodnih nošnji Srbije i Bugarske, a predstavljene su i same brošure. Održan je i forum pod nazivom „Zajedničko folklorno nasleđe u pograničnom regionu“. Srpski folklorni koreograf Nenad Jakovljević održao je u opštini Pernik petodnevni trening na kojem su folklorci iz Bugarske naučili srpsku koreografiju ”Igre iz Crne Trave” koju je bugarski ansambl izveo na završnom koncertu u Nišu i izvešće je na zavšnom koncertu u Bugarskoj.

Nakon velikog koncerta u Nišu, spektakl „Balkanske legende“ biće održan i u Perniku sredinom jula. Okrugli sto poslednja je aktivnost na kojoj će biti analizirani postignuti rezultati. Ovaj događaj okupiće 40 učesnika iz ovog dela Balkana koji se bave folklorom. Oni će pokušati da daju odgovore na pitanja kako očuvati folklorno nasleđe za buduće generacije.

Ovaj projekat po prvi put objedinjava relevantne informacije o folklornim ansamblima iz pograničnog regiona Bugarske i Srbije. Za tu svrhu je kreiran i veb katalog folklornih ansambala i događaja u pograničnom regionu Bugarska – Srbija na adresi www.balkanfolklore.net na engleskom, bugarskom i srpskom jeziku.

Projekat „Interpretacija balkanskog folklornog nasleđa“ sufinansira Evropska unija kroz Intereg IPA program prekogranične saradnje Bugarske i Srbije.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.