Promo vesti

Fitness Olymp: Sve što treba da znate o Whey proteinu!

Whey protein je jedan od najkvalitetnijih proteina za ljudsko telo. Nastaje kao nusprodukt proizvodnje sira i radi se o istom proteinu koji se nalazi u surutki. Whey proteine najpoznatijih brendova, koji sami po sebi garantuju sigurnost i kvalitet, možete pronaći u Fitness Olymp-u, gde vas čekaju i stručni saveti i pomoć u svakoj nedoumici.

Do tada, pročitajte najosnovnije informacije o ovom suplementu i pravac u Fitness Olymp po svoj omiljeni protein!

Surutka je u svojoj originalnoj formi tečnost koja sadrži manje od 1% proteina i preko 93% vode. Nakon nekoliko stupnjeva obrade surutka može biti rafinirana tako da se gotovo sva pretvori u proteine tj. belančevine. Sva voda iz nje se isuši i ostaje prah koji se pakuje i prodaje kao WHEY.

Prednosti

Iako je učinkovit za svoju osnovnu namenu, whey nije nikakva čudesna supstanca koja će vam pomoći da za mesec dana postanete nabildovani. Takva supstanca i ne postoji. Whey se koristi da bi se na praktičan  način povećao dnevni unos proteina jer povećan unos proteina pospešuje rast mišića. Njegove prednosti nad drugim vrstama proteina su to što se jako brzo apsorbuje u crevima i to što je kompletan protein (sadrži sve aminokiseline potrebne našem telu). Bez treninga whey vam neće pomoći u dobijanju mišićne mase.

Kako i kada uzimati proteine?

Najbolje vreme za uzimanje proteina je pre ili odmah posle vežbe.

Preporučuje se da zajedno s proteinima unesete i malo ugljenohidrata (npr. banana ili nešto slatko). Napominjemo da vreme unosa proteina nije toliko bitno koliko količina unosa, tj. bolje će proći osoba koja uzima 150 grama proteina dnevno i ne pazi kada ih uzima nego osoba koja uzima 100 grama i pazi da ih uzima prije ili poslije treninga ili pred  spavanje.

Preporučeni dnevni unos proteina za osobe koje ne treniraju je 0,8 grama po kilogramu težine.

Te brojke se povećavaju za osobe koje vežbaju svakodnevno. Njima se preporučuje oko 1,8 grama proteina po kg težine. To znači da bi muškarac od 80kg koji trenira trebao unositi 80×1,8=144 grama proteina dnevno. Naravno ove brojke ne trebaju dolaziti sve od whey proteina. Ako se hranite ispravno i unosite meso svakodnevno onda već unosite od 70 do 100 grama proteina na dan kroz ishranu. Izračunajte koliko je potrebno za vašu kilažu i nadoknadite ostatak sa whey-om.

Može li whey biti štetan po zdravlje?

Whey protein je jedan od najsigurnijih suplemenata za bodybuilding jer se radi o običnom koncentratu proteina (belančevina). Proteini se  nalaze u mnogim hranama koje jedemo svakodnevno. Nalaze se u svim vrstama mesa, u jajima, mleku pa čak i u hlebu.

Osobe koje upozoravaju na štetnost proteina ne znaju o čemu govore jer i one same unose proteine svaki dan!

Bez proteina bi ljudsko telo umrlo jer gotovo svaki deo tela je građen od njih, a posebno mišići. Umesto whey proteina možete unositi jaja ili pileća prsa. Sasvim je svejedno.

Whey se koristi zato što se jako brzo apsorbuje u crevima i zato što je jako praktičan za unos. Bez obzira na rečeno, trebali biste uvek birati poznatije brendove kada kupujete whey čisto zato što imaju rigoroznije standarde sigurnosti i kvalitete proizvoda. Jedini način na koji whey može biti štetan je ako unosite jako velike količine proteina dnevno, a da pritom pijete premalo tečnosti. Tako opterećujete bubrege i rizikujete da dobijete kamen.

Naravno, sve dok pijete dovoljno tečnosti svaki dan, nemate razloga za brigu… Ako se pitate koliko je to “dovoljno”, posmatrajte boju urina. Sve dok je mokraća bistra, niste dehidrirali. Što je tamnija to su veće šanse da ste dehidrirali.

 ZA STALNE KUPCE FITNESS OLYMP JE OBEZBEDIO POPUSTE OD 10% – 20%!

Fitness Olymp shop
 TPC Kalča
1. sprat lamela A, Lok. 7
 018/250552
063/259827
FaceBook
olympfitness@gmail.com

]

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close