Društvo

Evo kome da se žalite, ako ste sa letovanja došli nezadovoljni

Sezona godišnjih odmora uveliko traje a na samom početko bitno je prvo dobro se raspitati o uslovima putovanja kako bi se izbeglo eventualno nezadovoljstvo na samoj destinaciji.

Prijava Turističkoj inspekciji uvek je rešenje za nastali problem ali je mogućnost i pokretanja potrošačkog spora pred nadležnim sudom jedan od načina da se potraži pravda ako ste se kao turista nezodovoljni vratili sa odmora.

“Nema mnogo prijava i situacija jeste dobra trenutno. Od početka godine imali smo 68 prijava, od toga 40 prijava je osnovano svi oni ostali imali su neosnovane prijave. U 18 slučajeva turistima je vraćen iznos od 500 dinara”, rekla je Dragica Rdaović, načelnica Turističke inspekcije.

Njena je preporuka da se prvo dobro raspitamo o uslovima letovanja i da se obiđe više agencija što organizatora ili subagenata. Koga izabrati?

“Kad bih ja birala ja bih prvo obišla organizatore putovanja, svest turističkih radnika raste i veliki broj subagenata savesno radi svoj posao, tako da je najbitnije prvo dobro se raspitati a onda i izabrati”, kaže Radović.

Kada građani pristaju na niske cene prilikom prihvatanja last minit varijanti, trebalo bi da budu spremni na uslove koje su platili i na samom odredištu budu svesni da za taj novac koji su platili ne mogu da očekuju više od predviđenog, dodaje načelnica.

„Najčešće se prijave odnose na prevoz, turisti su nezadovoljni dugim stajanjem na granicama, neljubaznim osobljem, često je predmet prijave i krevet neogovarajućih dimenzija, da je kupatilo malo, terasa uska, pogled sa terase je u obližnji zid-nemalterisan, problem sa rashladnim uređajima i većina prijava je vezana uglavnom za uslove smeštaja“, kaže Radović.

Prijava prema Turističkoj inspekciji može biti upućena lično na pisarnici Nišavskog okruga,  emailom (turisticka.inspekcia@mtt.gov.rs) ili telefonski. Najbitnije je da prijava bude predata 30 dana od trenutka od kada je utvrđen nedostatak ili 8 dana od povratka sa putovanja.

“Kada podnesete prijavu inspektor će vas prvo pitati da li ste se obratite agenciji a onda će oni morati posle 8 dana da odgovore, ako se taj odgovor ne desi agenciju će sankcionisati Turistička inspekcija. Bitno je navesti što više svedoka i svoje podatke u prijavi”, kaže Radović.

Putnik može da pokrene i potrošački spor pred nadležnim sudom  i ako vrednos ne prelazi pola miliona dinara. Sudska taksa za ovaj spor se ne naplaćuje.

 

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button