Politika

DR DŽUNIĆ: Grad Niš dobio svog “Ćutu”, ali je naš niški ujedno i predsednik Komisije za zaštitu životne sredine

Povodom nedavno održanog protesta pod nazivom „Provetrimo Niš, dišimo slobodno“ i zahteva koji su upućeni gradskoj vlasti, a odnose se na zagadjenje vazduha u Nišu, oglasio se predsednik Skupštine grada dr Boban Džunić. On se na konferencije za novinare zapitao zašto je protest održan ispred zgrade niškog parlamenta, kada je predloge potpisao odbornik Miodrag Stanković, koji je ujedno i predsednik Komisije za zaštitu životne sredine. Objašnjava da mu zahtev sa protesta nije predat, već ga je sam zatražio od sekretara koalicije “Niš moj grad”.

Iz tih zahteva, kaže dr Džunić, smo saznali da je i grad Niš dobio svog Ćutu u liku i delu odbornika Miodraga Stankovića, odbornika u više mandata u Skupštini grada Niša, ali ono što je i najbitnije za građane koji su “obmanuti” njegovim delovanjem u protestu, on je već šest godina i predsednik Komisije za zaštitu životne sredine. Predsednik Skupštine grada Niša je rekao da niko ne beži od toga da da odgovore na postavljena pitanja iz zahteva, ali misli da je lice koje je trebalo da da odgovore na sva ova pitanja upravo organizator tog protesta “niški Ćuta Miodrag Stanković”, predsednik Komisije za zaštitu životne sredine.

“On je upravo lice koje treba da da odgovore na sva pitanja iz zahteva koje je on “kao ulični šetač” predao Skupštini grada, a ja dostavio njemu kao predsedniku Komisije za zaštitu životne sredine i zatražio da po hitnom postupku zakaže sednicu i da odgovore. Tražim da me nakon održane sednice obavesti o svim preduzetim merama”, istakao je dr Džunić.

Predsednik Skupštine je rekao medijima da je Stanković za dva mandata koliko je na čelu Komisije, inkasirao oko 2,5 miliona dinara.

“Dragi sugrađani koji ste bili sa njim na protestu, moraćete njega da pitate šta je radio za dva mandata, čime se bavio kao predsednik Komisije za zaštitu životne sredine, a vas organizuje da protestujete ispred zgrade Skupštine grada Niša i tražite čistiji vazduh. Čist vazduh je ono za šta se svi mi borimo, a zaštita životne sredine je tema njegove Komisije i na njemu je da ne bude “noćni šetač” već da se bavi svojim poslom za koji je primio oko 2,5 miliona dinara“, kategoričan je dr Džunić.

Ipak, dr Džunić kaže da će dati odgovore na sve zahteve koji su mu dostavljeni, ali pita Stankovića “da li se stidi što izvrgava ruglu predsednika Republike”?

“Da li ti je predsednik Aleksandar Vučić kriv za posao koji ne radiš, a za koji si plaćen, ili ti je možda Aleksandar Vučić kriv zbog kraha politike koju predstavljaš?”, pitao je dr Džunić svog odborničkog kolegu iz opozicione partije.

Napominje i da je vazduh u Nišu u danu protesta, 17. januara, bio po svim vrednostima u granicama normale, kao što je to i danas i dodaje da je taj podatak građanima takođe trebao da da predsednik Komisije. Na njemu je i da zatraži odgovore od Javno komunalnih preduzeća, ali pošto prema Džunićevim rečima Stanković nije radio svoj posao, odgovore je dobio sam Džunić.

“Gradska toplana obavlja proizvodnju toplotne energije u tri toplane i 15 kotlarnica, a čak 96 posto toplotne energije se proizvodi iz gasa, a ne iz uglja kako to kaže Miodrag Stanković, 3,5 procenata iz mazuta, a 0,18 iz lož ulja. Ugalj se kao energent ne koristi u Gradskoj toplani. Ovo govorim jer je jedan od zahteva da se ugalj ne koristi u sistemu toplane Niš.

U zahtevu je navedeno i da se traži da autobusi u javnom gradskom prevozu budu u kategoriji najmanje euro 4 i da se zaključi Ugovor o novom javno-privatnom partnerstvu. Šta se time hoće? Da Grad plati penale o raskidanju Ugovora?

Zatražio sam i da mi se pojasni koliko bi koštao jedan autobus koji bi koristio električnu energiju. Cena za jedno vozilo bila bi oko 450.000 evra, što znači da bi za 143 vozila trebalo izdvojiti oko 70 miliona evra. Tome treba dodati i punjače na okretnicama. Znači oko 80 miliona evra bi bilo potrebno minimum za start. Verovatno ni jedan prevoznik u Srbiji ne bi mogao da izađe u susret takvom zahtevu.

Jedan od zahteva je i da Grad subvencioniše prevoz građanima u danima kada merne jedinici pokažu da je vazduh u Nišu zagađen. U jednom danu prevoz u Nišu košta oko 170 miliona dinara.

Neka Miodrag Stanković odrganizuje Komisiju, neka da inicijativu, i neka nam kaže kako da izdvojimo sredstva za autobuse na električni pogon, a ujedno da ga pitamo da li ti autobusi koriste litijumske baterije ili se možda i on bori protiv iskopavanja litijuma”, pita se Džunić.

Džunić je na kraju rekao da sugrađanima koji su bili na protestu ne zamera ništa, jer ih je neko doveo u zabludu, a njihovo je demokratsko pravo da izraze svoje stavove i svoja mišljenja, čak i na ulici, ali ih je ipak pozvao da to rade kroz institucije sistema. Kazao  je i da Grad Niš vodi računa o zagađenji i da se to najbolje vidi iz projektata energetske efikasnosti koje sprovodi. Odborniku Stankoviću je poručio da je spreman na polemiku na narednoj sednici Skupštne grada, ali i na TV duel na nekoj od televizija koju on izabere.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com