Društvo

Domaćinstva bez struje prijavljuju se za ponovo priključenje na elektromrežu

U Nišu je u toku prijavljivanje domaćinstava kojima je struja isključena, kako bi ekonomski najugroženija medju njima što pre ponovo bila priključena na elektromrežu.

Bez struje je u Nišu 4.500 domaćinstava, a Ministarstvo rudarstve i energetike je u saradnji sa gradskom vlašću i Elektroprivredom Srbije nedavno formiralo komisiju koja bi trebalo da reši taj dugogodišnji problem.

Gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski je ovih dana pozvala gradjane koji nemaju struju da se jave gradskim opštinama ili u Gradskoj kući i da ostave svoje podatke i tako se nadju na spisku koji će biti prosledjen Minstarstvu rudarstva i energetike.

„Gradjani mogu da se jave putem telefona 018/504728 i 018/504419 ili da dodju lično u Gradsku kuću. Dovoljno je da ostave svoje ime, prezime i lokaciju objekta“, rekla je Sotirovski.

Spisak sa gradjanima kojima je struja isključena, rekla je, pre slanja Ministarstvu rudarstva i energetike, biće dostavljen Centru za socijalni rad koji će odrediti ko bi mogao zapravo da bude zaštićen kupac električne energije.

„Sa tim su se saglasila sva preduzeća u okviru EPS-a i mislim da smo na putu da bar neka domaćinstva u Nišu rešimo. Možda ne sva, ima tu različitih kategorija stanovništva, ali gledaćemo da one najugroženije EPS vrati što pre“, izjavila je Sotirovski.

Ona je ranije najavila da će sa EPS-om biti razmatrana i mogućnost da se potrošačima kojima je struja isključena omogući reprogram dugova.

Povodom formiranja komisije i najave reprograma dugova oglasio se i Centar za zaštitu potrošača „Forum“ i izrazio sumnju da će domaćinstva koja su godinama bez struje ponovo biti priključena na elektromrežu.

„Formiranje komisije za upoznavanje sa problemom su potvrda dobro poznate uzrečice da ukoliko nećete da rešite problem, formirajte komisiju“, istakli su u „Forumu“.

Takodje su naveli da je „priča o reprogramu duga“ nezakonita, jer se može reprogramirati samo dug koji je nastao u poslednjih 12 meseci, a ne nezakoniti i nepostojeći dugovi nastali zloupotrebom zakona.

„Jedino rešenje je privremeno priključenje svih isključenih potrošača i sprovodjenje pojedinačnih postupaka u skladu sa zakonim. Sve ostalo je nezakonito“, kazali su u „Forumu“.

Podsetili su da je Ministarstvo trgovine, turizama i telekomunikacija na njihov zahtev pokrenulo postupak kolektivne zaštite potrošača protiv EPS i da su predstavnici EPS-a bili na razgovoru sa njihovim advokatom i pravnim savetnikom u Ministarstvu oktobra 2017.godine, ali da taj postupak još nije okončan.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button