Salih Saitović (DUR): Obrazovanje ima važnu ulogu u poboljšanju položaja Roma

Obrazovanje Roma i Romkinja je jedno od ključnih koraka u poboljašnju položaja romske manjine kako u Srbiji tako i u zemljama EU, jer uključivanjem u obrazovni sistem se povećavaju njihove šanse za zapošljvanje, kvalitetniji život i inkluziju u lokalnoj zajednici, izjavio je Salih Saitović predsednik Demokratske Unije Roma i predsednik parlamenta Svetske organizacije Roma „Iru 1971“.
„Smatram da Ministarstvo za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog u saradnji sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja i Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u saradnji sa lokalnim samoupravama, treba da realizuju odgovarajuće strateške planove na državnom i lokalnom nivou, kako bi se romska zajednica uključila u sve životne tokove u našoj zemlji“, rekao je Saitović.
Saitović je rekao da je još 2016. godine predlagao da u svakoj opštini bude uspostavljeno radno mesto koordinatora za romska pitanja, kojem bi se Romi i Romkinje mogli obratiti.
„Moja ideja je bila takva da koordinator za romska pitanja bude „profesionalac“ koji zna materiju, zna šta se dešava u lokalnoj zajednici, koji može da pripremi predloge i obrazloženja i obavi kvalitetnu komunikaciju sa Romima i Romkinjama“, istakao je Saitović.
„Činjenica je da je predlog prihvaćen samo delimično, i da nadležna ministarstva moraju više truda i vremena da posvete Romima i dodao da uspeh nacionalnih politika ne zavisi samo od Vlade Srbije i resornih ministarstava, već i od toga šta će se desiti u društvu, a to zavisi od dešavanja u 174 jedinica lokalnih samouprava“, zaključio je Saitović.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.
Pre nešto više od 20 godina sam ispred dragstora u Banjskoj ženevi upoznao jednog prosedog tamnoputog starijeg čoveka neverovatnih manira. Pušio je cigaru sa stilom, gospodski ko da je Tita kopirao. Imao je stalno neki zamišljeni pogled kroz naočare ka horizontu. Pričao sa nama studentima na radu, prefinjenim rečnikom, tiho, sporo, promišljeno, smisleno i apsolutno gramatički ispravno. Bio sam uveren da je to neki od onih par Iračana i Palestinsca što studirali ovde za vreme komunizma, pa se oženili i ostali u Nišu. Medjutim, nakon što je otišao, izadje radnica i dragstora i reče nam da je to komšija iz kraja inače prvi Rom u Nišu koji završio medicinu i radio kao doktor. Tada već bio u penziji. Bili smo zbunjeni i zadivljeni. Prošlo mi kroz glavu tada da kod Roma izgleda u smislu edukacije postoje samo suprotne ekstremnosti. Mada je ovakav primer redak. Da za edukaciju roma, da za njihovo podsticanje ka boljem, da za priliku da doprinesu društvu i budu nagradjeni za to, ali ne i za beneficije pred zakonom ako krenu drugim putem.