Društvo

Rampa za osobe sa invaliditetom van pešačkog prelaza!

U ulici Nikole Pašića kod zgrade Gradske uprave i Trga republike trotoar je spušten van pešačkog prelaza. Ovo je opasno za osobe koje se kreću u kolicima ali i za majke sa bebama, upozorava Ivan Novković koji nam je skrenuo pažnju na ovaj problem. Ova površina se rekonstruiše, a kada radovi budu završeni pešački prelaz će biti pomeren bliže raskrsnici sa ulicom Nade Tomić, pa će rampa biti na adekvatnom mestu, uveravaju u Direkciji za izgradnju grada.

Novković koji se kreće u kolicima, kaže da je juče prolazio ulicom Nikole Pašića i bio je začuđen kada je video da je trotoar oboren ceo metar pre pešačkog prelaza iza raskrsnice sa ulicom Nade Tomić.

„Mislim da to uopšte nije bezbedno ni za osobe sa invaliditetom koje se kreću u kolicima ali ni za majke koje voze svoje bebe“, ističe.

Ovaj postupak izvođača radova na rekonstrukciji Trga republike i prostora ispred zgrade Uprave, u Direkciji za izgradnju grada objašnjavaju time što po projektu Zavoda za urbanizam, pešački prelaz treba da bude bliži raskrsnici.

„Propisano je da zebra bude najviše 5 metara udaljena od raskrsnice, a ova je dalje. Zato je projektant prilikom rekonstrukcije predvideo pomeranje pešačkog prelaza, a ivičnjaci su oboreni na mestu gde će uskoro biti iscrtana zebra. Predviđeno je da se pešački prelaz nastavlja pravo iz ulice Nade Tomić“, kaže Života Damjanović iz Direkcije za izgradnju grada.

13096150 10208571864230188 4251126282167691884 n1

Rok za završetak rekonstrukcije je kraj aprila, a „Parking servis“ će iscrtati novu „zebru“ odmah nakon završetka radova, dodaju u Direkciji.

„Kada se izvođači radova sklone i očisiti se prašina sa kolovoza, biće iscrtana nova zebra u najkraćem mogućem roku“.

Za obaranje ivičnjaka kod pešačkih prelaza za ovu godinu je iz gradske kase izdvojeno oko 500.000 dinara. Ova suma nije dovoljna da se naprave rampe na svim mestima gde je to neophodno, kažu. Za obaranje jednog ivičnjaka potrebno je od 5.000 do 10.000 dinara, u zavisnosti od toga da li je u blizini šaht i kolika je rekonstrukcija potrebna.

U Direkciji dodaju i da se prilikom rekonstrukcija ulica vodi računa o pristupačnosti raskrsnica i da se ivičnjaci obaraju. Međutim, kako kaže Ivan Novković, to nije uvek slučaj.

12961217 10208470011043922 17545076365218811 o„Na raskrnici ulica Svetozara Markovića i Generala Tranijea, gde se rekonstruiše, nisu oboreni ivičnjaci. Prolazio sam tuda pre nedelju dana i nisam mogao da pređem ulicu na toj raskrnici. Ceo grad je generalo veoma nepristupačan osobama sa invaliditetom“, kaže Novković.

Isti je slučaj i sa raskrsnicom ulica Dragiše Cvetkovića i Pasterove, gde je, kaže, pre rekonstrukcije bio oboren ivičnjak, a sada je ponovo vraćen.

Sekretar Udruženja multiple skleroze Olgica Pljevačić potvrđuje da su ivičnjaci veliki problem za osobe sa invaliditetom. Kao jedno od mogućih rešenja predlaže da nivo kolovoza i trotoara na raskrsnicama bude isti.

„Uopšte ne treba da pominjemo ivičnjake jer su oni suvišni i nepotrebni na raskrsnicama. Trotoari i kolovoz treba da budu u istom nivou na prelazima. Ivičnjaci u gradu su uglavnom oboreni pod uglom od 30 do 40 stepeni, a do 8 stepeni treba da budu oboreni maksimalno“, ističe Olgica Pljevačić.

Ovaj predlog su, kaže, preko Saveta za rad sa osobama sa invaliditetom slali u kabinet gradonačlnika. Ipak, ističe, niko nije imao sluha za to.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com