Nišlijka se „opekla“ kupujući online: Mesečno barem tri prijave Centru za zaštitu potrošača FORUM
Preporuka: Krupne stvari nikako ne treba kupovati preko interneta

Da je online kupovina poput lutrije, uverila se i Nišlijka koja je uobičajeno naručila nekoliko komada garderobe putem jedne od mnogobrojnih internet stranica koje prodaju robu. Iako ne očekujemo da nam komad garderobe stoji baš saliveno kao modelu koji ga nosi, očekujemo da nam na kućnu adresu stigne ono što smo poručili.
Nišlijka koja se obratila redakciji kaže da je uredno platila, ali da nije dobila šta je naručila i da je najveći problem nastao kada je u paketu bilo 2 umesto 3 komada gardebore, koliko je naručila. Uz neodgovarajuću robu dobila je i bahatost od strane onoga kod koga je naručila. Nišlijka objašnjava da je na pitanje gde je još jedna bluza, bila optužena od druge strane da ona je izvadila iz paketa i da to nije njihov problem.
„U poruci sam napisala da model sa slike i uživo nemaju baš velike sličnosti, a dobila sam odgovor „To je vaše mišljenje!“, kazala je i dodala da problem ne bi ni nastao da na kraju ona nije ispala kriva, a zapravo je oštećena.
Podsetimo, za vreme pandemije online kupovina u Srbiji doživela je ekspanziju i gotovo je udvostručena. Kupci uglavnom naručuju hranu na kućnu adresu, male kućne aparate, odeću i obuću, ali i ne toliko potrebne stvari. Online kupovina je i nastala tako da bi olakšala kupovinu zaposlenim ljudima i onima koji baš ne vole da puno vremena provode u šopingu.
A, koliko stvarno dobijemo ono što naručimo i koliko potrošači zaista znaju svoja prava?
Iz Centra za zaštitu potrošača FORUM ističu da se pre kupovine mora proveriti da li firma registrovana u APR -u.
„Ako nije registrovana prodaja to podrazumeva rad „na crno“. Krupne stvari nikako ne treba kupovati preko interneta, ako firma nije registrovana, jer je nemoguće ući im u trag“, ističu iz FORUM -a.
Najviše primedbi dobijaju za tehničku robu, kažu, jer im uglavnom stiže neispravna roba i da prodavci prebacuju krivicu na kurirske službe i obrnuto.
U Srbiji veliki broj krupnih prodavaca savesno i veoma profesionalno obavlja svoju online prodaju, tako da je preporuka da se uvek „držite“ proverenih brendova i velikih kuća, savet je kupaca koji već imaju online kupo-prodajno iskustvo.
Prema njihovim rečima, Tržišna inspekcija nije zadužena za reklamacije, već Centar za za zaštitu potrošača FORUM koji obuhvata ceo region u jugoističnoj Srbiji.
„Mesečno dobijamo po tri prijave potrošača iz regiona a tu su i Bor, Smederevo, Vranje…“, ističu.
Na sajtu Sektora za zaštitu potrošača Ministarstva trgovine, navedena su sva prava koje potrošači imaju.
Po Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko roba koju ste kupili ne odgovara ugovoru koji ste sklopili sa prodavcem prilikom kupovine, možete je odmah odneti prodavcu i zahtevati popravku ili je zameniti drugom, ali popravka je moguća samo uz vašu izričitu saglasnost.
Da li se i Vama desilo slično prilikom kupovine preko interneta?
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.