Foto Video ubod

FOTO UBOD: Ko kaže da je SMART mali automobil?

Maleni SMART ipak nije toliko kratak, njemu u Nišu trebaju čak dva parking mesta. Mali automobil ali mu je “duša velika” misli vozač ovog niškog lepotana, kome oznake parking mesta ništa ne znače. Ali je u pitanju ipak sreća, zamislite da vozač ovog malog automobila vozi neki karavan model…uuu trebalo bi najmanje četiri mesta za parkiranje. No, ne sudimo o veličini automobila ako je ovde jasno da je vozačko umeće zakazalo…

U opisu ovog automobila piše: Dovoljno mali da se migolji unutar saobraćajnih gužvi, veoma štedljiv, lak za parkiranje… To su imali na umu švajcarski proizvođači satova, Swatch i Daimler Ag kada su dizajnirali automobil Smart.

Istorijat automobila Smart počinje negde u Švajcarskoj, kada je generalni menadžer Swatch-a Nicolas Hayek odlučio da želi automobil koji će nositi ime kompanije – „Swatchmobile“. Smart zapravo predstavlja skraćenicu od Swatch Mercedes Art. Da bi ostvarili svoje planove, kontaktirali su Volkswagen, ali se nemačka kompanija borila sa finansijskim problemima u to vreme i odbacila je ponudu. Tek je Daimler Benz konačno dao zeleno svetlo za početak projekta.

Novo postrojenje osnovano je u mestu Smartville u Hambach, u Francuskoj 1994. godine. Ubrzo Swatch i Marcedes su ušli u sukob oko dizajna i ukupnih performansi budućeg automobila. Pre nego što je automobil i bio proizveden, švajcarci su se povukli iz projekta, ostavljajući Mercedes-u da završi projekat.

Prodaja je započeta 1998. godine i ispunila je početna očekivanja u svih 9 zemalja gde je započeta prodaja. Mercedes je lansirao još dva modela Smart-a, Roadster i Roadster Coupe tokom 2003. godine. Nešto veći model – Forfour, pojavio se na tržištu 2004. godine.

Kasniji modeli nisu bili prihvaćeni tako dobro, i mnogi kupci nisu bili impresionirani dizajnom i smatrali su ih previše skupim. Daimler je izgubio mnogo novca na ovom projektu (oko 4 milijarde evra između 2003 i 2006.godine) i odlučio je da obustavi proizvodnju većine modela Smart-a. Modeli poput Forfour i Roadster-a su ugašeni, a Fortwo (stari gradski kupe) je morao da promeni svoj dizajn, kako bi opstao na tržištu. Dizajnirali su ih nešto veće i promenili su im unutrašnjost, ali nisu rešili problem kontroverznog prenosa brzina.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com