Društvo

Ko je „ubio“ turizam u Niškoj Banji?

Turistička organizacija Srbije, vodi zavidnu reklamnu kampanju…banerima, tv spotovima, brojnim bilbordima na kojima reklamira turističke destinacije u Srbiji. I sve to ne bi bilo ništa neobično da usred Niša, tačnije na Bulevaru Nemanjića nije postavljen bilbord na kome je pobrojano devet banjskih lečilišta među kojima nema one nama najbliže ali samo na prvi pogled zaboravljene Niške Banje. Sve ovo podseća na bilbord koji je takođe bio postavljen u Nišu i na kome je pisalo „Slavimo Beograd!“ upravo on izazvao je veliki gnev Nišlija. Ali da je istina drugačija nego što se na prvi pogled čini, potvrđuju nam u Turističkoj organizaciji Srbije.

Jesenas lane, Turistička organizacija Srbije najavila je akciju „ZIMA PRIJA SVIMA“ kroz koju je TOS uz ponudu planinskih odmarališta akcenat bacio i na banje u Srbiji. Sandra Vlatković, PR TOS-a tvrdi za Niške Vesti da je Niška Banja obaveštena o nastupajućoj akciji jos prošle godine kada i sve druge banje.

„Poziv je zvanično upućen svima da učestvuju u akciji koju organizuje TOS. Osim nas poziv za ovu akciju poslalo je i Udruženje banja. Na naš poziv i poziv Udruženja odgovorilo je ovih devet banja koliko ih vidite na bilbordu, niko drugi osim njih. Niška Banja se nije odazvala iako je uredno bila pozvana,“ kaže Vlatković.

Ova akcija ponudila je banjama marketing kakav same možda ne bi ni sprovele.

„Mi smo te banje koje su se javile a to su: Vrnjačka Banja, Sokobanja, Prolom i Lukovska Banja, Bukovička Banja, Banja Junaković, Banja Koviljača, Ribarska Banja i Banja Vrdnik stavili u sav promotivni materijal koji je rađen povodom ove akcije -Zima prija svima. Ove banje su dobile oglašavanje i reklamiranje u tv spotovina, na bilbordima i svim publikacijama koje je TOS štampao povodom ove akcije,“ završava Sandra Vlatković PR Turistečke organizacije Srbije.

Direktor TON-a Uroš Parlić kaže da mu smeta to što u kampanji TOS-a na bilbordu nema Niške Banje, mada odgovor za ovakvu situaciju treba tražiti kaže na adresi Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Neretko Parlić za ovako lošu turističku sliku Niške Banje krivi i samo rukovodstvo ove niške opštine.12418096 787326128037922 8655199254975633905 n

Podaci Republickog zavoda za statistiku su poražavajući. U periodu od januara do oktobra 2015. god Nišku Banju je posetilo 3.890 turista što je za 13,6 odsto manje nego u istom periodu 2014. godine. Nju dnevno poseti 8 a na mesečnom nivou svega 250 turista. Poređenja radi, broj turista u istom periodu 2005. godine iznosio  je čak 24.388 turista, za 2006. godine 27.387 turista, za 2007. godine 100.298 turista, dok je za 2008. godine Nišku Banju posetilo rekordnih 152.039 turista. 

Nedavno je narodni poslanik iz Niša Dušan Milisavljević postavio pitanje u Narodnoj skupštini, Rasimu Ljajiću, ministru za trgovinu i turizam: Zašto Niška Banja nije uvrštena u spisak turističkih mesta gde bi ljudi uz podsticaj mogli da borave?

“Ni jedna Vlada od devedesetih godina nije radila na razvoju turizma u našoj banji. Topla voda u Niškoj Banji je i dalje topla i lekovita, građani Srbije vole ovu banju a Vi je izostavljate. Zato treba da uvrstite našu banju u 230 destinacija koje obuhvata podsticaj Vlade. Tražim od Vas da Nišku Banju uvrstite u spisak i pomognete,” pomalo ljutito rekao je Dušan Milisavljević u Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Na spisku ipak ima smeštaja u Niškoj Banji, skromno… ali ipak ima, potvrdila nam je Snežana Kusovac iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija. Na spisku je „Smeštaj Dimitrije“ i samo on.

Screenshot 8

Na zvaničnom sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija stoji baner „VAUČERI ZA ODMOR U SRBIJI“ gde mogu da se pronađu sve informacije vezane za ovu akciju. Interesantno je da je u moru dokumentacije i poziv ugostiteljima da se prijave za ovu akciju. To bi u prevodu značilo da vlasnici smeštaja u Niškoj Banji mogu da se prijave za ove subvencije i priključe akciji koju sprovodi Ministarstvo.

Zašto ugostitelji i direktori lečilišta u Niškoj Banji nisu poslali prijave pitanje je za njih?

Ili da ipak još malo sačekamo da nam neko iz Beograda dovede goste i brine o razvoju niškog turizma?

Za 20 dana za dodelu turističkih vaučera prijavilo se 1.100 građana, rekao je danas ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.

„To nam govori da ćemo ispuniti cilj da 46.000 vaučera bude podeljeno do kraja ove godine“, rekao je Ljajić za RTS, dodajući da je dodeljivanjem vaučera Vlada Srbije apsolutno pomogla razvoj turizma, budući da je prošle godine podeljeno 14.000 vaučera preko kojih je ostvareno 118.000 noćenja.

Ljajić je dodao i da je prošle godine na spisku bilo 244 objekata, a da je do juče za taj spisak prijavilo 340 hotela i ugostiteljskih objekata u kojima je moguće realizovati vaučere.

„Verujem da će taj spisak dostići 500. Mislim da će ova godina biti ona u kojoj ćemo ostvariti postavljene ciljeve“, rekao je Ljajić, podsećajući i da je oko milion evra izdvojeno za pomoć domaćim agencijama za organizovani dolazak stranih gostiju, koji mogu da računaju na 10 evra po turisti za do pet noćenja, a preko toga na po 15 evra po turisti“, dodao je Ljajić.

Podaci su tu, pozivi dolaze i prolaze ali nikako i turisti u našu zaboravljenu Nišku Banju. Ko je zakazao i čija je krivica što je Niška Banja i dalje prazna? 

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Pročitaj i :
Close
Back to top button
Close