Društvo

72 niška osnovca pohađaće programe učenja za bolje pamćenje

Pro-Mens centar dodelio je niškim osnovnim školama vaučere za osmomesečno pohađanje programa SuanPan mentalna aritmetika kojim se podstiče bolja koncentracija i razvoj mentalnih sposobnosti kod dece. Osnovne škole dobile su po dva vaučera i na osnovu određenh kriterijuma izabraće po jednog đaka iz drugog i šestog razreda koji će pohađati ovu nastavu.

ABAKUSOM DO BOLJE MEMORIJE I ZAPAŽANJA

Period od 5-te do 14-te godine je kažu psiholozi izuzetno važan za razvoj mentalnih potencijala i upravo tada se postižu najbolji rezultati u radu sa decom. Nakon 15-te godine sposobnost razvijanja sinapse polako odumire.

Nedovoljna pažnja na časovima, slaba memorija i koncentracija učenika problemi su sa kojima se sreće skoro svaka škola, a cilj programa „SuanPan mentalna aritmetika“, koji je dao odlične rezultate širom sveta, je da pomogne deci da otklone upravo ove probleme.

 „Deca u osmomesečnom programu savladavaju veštinu rada na drvenoj računaljci, abakusu, zatim prelaze na rad sa fleš karticom koja predstavlja mentalno računanje. Sledeći korak je odvajanje pažnje koje se meri na osnovu određenih vežbi gde deca istovremeno rade dve radnje, na primer pevaju i računaju. Cilj ovoga nije matematika, ali će deca za 3 do 5 sekundi moći da reše određeni zadatak“, navodi Milica Vukotić Yildirim, instruktor mentalne aritmetike.

Gradonačelnik Darko Bulatović uručio je vaučere predstavnicima niških osnovnih škola.

dodela-vaucera

Učenici će se birati na osnovu rezultata origami radionice, pa će stipendiju dobiti oni koji prilikom rangiranja budu na vrhu liste.

Direktori škola se nadaju da će njihov izbor omogućiti učenicima dalje napredovanje.

„Možda je ovo pravi način da se popularizuju novi načini rada. I možda učenici koju prođu kurs mogu da pomogn svojim profesorima da i oni unaprede svoju nastavu“, kaže direktorka OŠ Bubanjski heroji, Verica Radenković.

Ovaj program podržao je i Grad Niš na čelu sa gradskim većnikom resorno zaduženim za prosvetu, Bojanom Krstićem.

 „Nismo želeli da izostavimo nijednu školu i nadamo se da će se posle prvih rezultata veći broj učenika zainteresovati za ovakav vid nastave. Na završnom ispitu vrlo je malo pitanja koja zahtevaju puko teoretisanje. Više je onih koji traže logičko razmišljanje“, kazao je Krstić.    

Iz Pro-Mens centra kažu da je istraživanje sa niškim osnovcima pokazalo da je nakon 8 meseci deci porasla pažnja za skoro 90%.

U pitanju je uporedna analiza dece 1. i 2. razreda koja nisu pohađala kurs mentalne aritmetike i one koja jesu.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com