Kako pobediti stres na poslu

Kako pobediti stres na poslu

09:46
1781
0
Niške vesti
PODELI

Živimo od danas do sutra uz radikalno drugačija pravila poslovnog života, koja sa sobom nose i drugačiju dinamiku međuljudskih odnosa… sve ovo rezultira stanjem koje se u psihijatriji naziva STRES.

Poznato je iz kliničke prakse da depresivni pacijenti češće oboljevaju od banalnih infekcija, često je pokretač bolesti i akumulirani stres koji nismo sankcionisali na vreme, kaže za Niške Vesti psihoterapeut dr Ivajlo Ilijev iz Centra za psihoterapiju Anima plus u Nišu.

Velika ekonomska kriza od 2008 godine i rušenje neoliberalnog koncepta ekonomije dovelo je do novih tektonskih poremećaja unutar kompanija, firmi, preduzeća, ali i u državnim institucijama. Doživljaj stalne mogućnosti gubitka posla, postaje kontinuirani okidač egzistencijalne ugroženosti i vrlo često biva supstituisan neadekvatnim odbranama od strane pojedinca. Čovek postaje sve istrošeniji i prepušten vlastitoj nemoći.stress angry work

Istovremeno uvođenjem četiri principa moguće je pospešiti bolju radnu aktivnost: Pozitivnost- sposobnost odbacivanja svih uslovno negativnih aspekata svakodnevice i to pre posla, za vreme i posle radnih obaveza. Efikasnost– lišavanje od svih nepotrebnih viškova, suvišnih rituala, dobra organizacija sa kontinuiranim gratifikacijama i osećanjem stalnog napredovanja i suštinske pripadnosti sistemu. Autentičnost– pre svega mišljenja i stava. Ovde se misli na odsustvo gubljenja osnovnih pozitivnih karakteristika ličnosti do nivoa nekad potrebnih nadgradnji. Estetizacija– bitan element o kome se ranije u profesionalnom okruženju nije mnogo govorilo, zanemarujući se lični razvoj uposlenika, koji veliki deo života upravo provodi na random mestu.

Manevri za savladavanje stresa na poslu:

Fokusiranje na pozitivne aspekte i na male uspehe-usresređivanje na pozitivno definisane elemente u organizaciji,sprovođenju, ali i anticipaciji ciljeva, kao i stvaranje ambijenta krajnje kreativnog i inspirativnog za delanje. Ne ignorisati male uspehe i činiti od njih dobro polazište za krupnije ciljeve
Određivanje dnevnih i nedeljnih ciljeva– planiranje na horizontalnom i vertikalnom nivou, sa jasno preciziranim ali i realno ostvarljivim ciljevima
Odmori/pauze i varijacije dnevnih obaveza– dobro korišćenje tajminga i prostora, ali i ostalih resursa (ambijent, kadrovi, kompaktnost tima, pozitivna i respektabilna komunikacija…)
Angažovanost u timskom pristupu– mobilisanje ka zajedništvu, ka istom cilju, solidarnost sa preostalim članovima tima i uzajamna podrška.

„Danas se puno radi na razvijanju dobrih navika. Jedan od praktičnih korisnih manevara je i učenje relaksacije. Ovo uključuje učenje progresivne relaksacije ili obično odvajanje vremena, kada ne radite, za opuštanje(duge kupke, lagane šetnje, slušanje muzike…). Ovo podrazumeva i adekvatniji concept života –odlazak na spavanje u određeno vreme i ustajanje 15-20 minuta ranije da bi se izbeglo osećanje ”Uvek u žurbi”. Istovremeno podrazumevaju se i Redovni odmori na poslu, koji podrazumevaju redovne pause za obroke (van radnog ambijenta). I kad je intenzivan proces na poslu, preporučuju se pauze od po 5-10 minuta nakon svakih par sati rada.“ tvrdi psihoterapeut dr Ivajlo Ilijev iz Centra za psihoterapiju Anima plus u Nišu.

Istovremeno u vreme kada se dostupnost podrazumeva,dobra ideja je izbegavanje mobilnog i društvenih mreža, dobra ideja je “nedostupnost” jednom ili dva puta nedeljno da bi se dalo vreme sebi, da bi bili sami i da se “Reflektujete, a bez upijanja”. top1Redovno vežbanje na fonu fizičkog aspekta pomaže u smanjenju stresa. Istovremeno pomaže da se ostane u formi, potpomaže protektivni doživljaj samopouzdanja, pomaže u prevenciji kardiovaskularnih bolesti i popravlja kvalitet spavanja. Supstance zavisnosti-duvan i druge “rekreativne droge” je najbolje izbegavati. Kofein i alkohol treba uzimati samo u umerenim količinama.

Bitna je spremnost da se prihvati savet, a ne subjektivno oslanjanje na svoj sud. Ukoliko lekar predlaže konsultaciju sa psihijatrom, psihoterapeutom ili psihologom, potrebno je prihvatiti savet završava dr Ilijev iz Centra za psihoterapiju Anima plus.

POSTAVI KOMENTAR

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

Komentari čitalaca treba da budu u vezi sa temom vesti.
Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti, ili bilo kakav nezakonit sadrzaj, neće biti objavljeni.

Komentari koji sadrže promovisanje i linkove drugih sajtova, neće biti objavljeni.

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Niških Vesti.

Komentari u kojima redakciji skrećete pažnju na eventualne propuste u tekstovima, neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima Niških Vesti i na tome vam se zahvaljujemo.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Niških Vesti se možete obratiti ovde: web {at} niskevesti {dot} rs

Unesete rezultat (zaštita od spama) *