Društvo

Službenici na šalteru znaju znakovni jezik

Na šalteru niškog vodovodnog preduzeća „Naissus“ od sada gluve i nagluve osobe mogu same da plaćaju račune za vodu, da se obrate službenicima za reklamaciju i u delovodniku. 20 zaposlenih je prošlo obuku iz znakovnog jezika i i tako je niški vodovod postalo prvo gradsko preduzeće u kome osobe sa ostećenim sluhom mogu na adekvatan način da budu uslužene i informisane. Obuku je sprovelo JKP „Naissus“ u saradnji sa niškim Centrom za edukaciju znakovnog jezika i kulturu gluvih.

Zahvaljujući ovoj obuci Dušan Ranđelović koji ima problema sa sluhom prvi put sam je sam i bez dodatne pomoći platio račun za vodu.

22222222222„Upravo sam platio račun, službenica na šalteru mi je poželela dobar dan i razumela je šta hoću. Komunicirali smo, a da nije bilo potrebno da sa sobom dovedem tumača za znakovni jezik“, rekao je kaže Dušan Ranđelović.

Obuka za 20 zaposlenih u JKP „Naissus“ je trajala dva meseca, a cilj je bio da se u ovom vodovodnom preduzeću olakša komunikacija sa pripadnicima zajednice gluvih i nagluvih.

„Sada korisnici na adekvatan način i bez ičije pomoći mogu da ostvare svoja prava. Na ovaj način ponovo dokazujemo da smo društveno odgovorno preduzeće koje brine o svim svojim korisnicima, ali i daje primer drugima, s obzirom na to da smo prvo gradsko preduzeće, koje je sprovelo ovaj vid edukacije svojih zaposlenih“, kaže direktor niškog vodovoda, Dejan Andrejević i dodaje da se nada da će i druga javna preduzeća i ustanove slediti dobar primer „Naissus“a uvodeći standarde u skladu sa evropskim normama poslovanja.

dejanU Srbiji oko 50 hiljada ljudi je sa oštećenim sluhom, od kojih u Nišu žive njih 600. Obukom je obuhvaćeno oko 350 znakova iz šest tematskih celina, koji su pažljivo birani, tako da odgovaraju opisu poslova zaposlenih i terminima koje u komunikaciji sa korisnicima koriste.

“Da bi se komunikacija što lakše sprovodila, sačinili smo imenik pojmova, koje zaposleni u „Naisussu“ najviše koriste u radu. Zahvaljujući velikoj volji i entuzijazmu, koji je krasio ovu gupu, unapredili smo kvalitet pružanja“, kaže edukator i tumač znakovnog jezika, Katarina Mitrovski.

Inače, JKP „Naissus“ svakodnevno opslužuje i brine o 400.000 građana Niša.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com