Društvo

KARGO avioni stižu u Niš

Niški aerodrom sa sadašnjim kapacitetima i bez otvaranja novih linija će već sledeće godine imati 300 hiljada putnika, ali kako je plan da se „Konstantin Veliki“ razvija, aerodrom će do 2018. godine postati samoodrživ i jedan od prihoda na koji se računa je prihod od kargo saobraćaja, kaže za Niške Vesti, direktor Regionalne razvojne agencije „Jug“, Bojan Avramović. Prateća oprema neophodna za kargo avione je pre mesec dana isporučena niškom aerodromu i kreće se sa pregovorima i u realizaciju planova sa kompnijama koje imaju teretne avione tipa „Boing“ i „Erbas“, istakao je Avramović.

Rukovodstvo niškog aerodroma „Konstantin Veliki“ u saradnji sa Regionalnom razvojnom agencijom izrađuje studiju održivosti aerodorma, a kojom će se definisati zadaci i ciljevi koje niška vazdušna luka mora da ostvari u periodu od 2017. do 2022. godine kako bi prihvatila 700 hiljada putnika godišnje.

bojan avramovic 2„Kada je napravljen presek prilikom postavljanja novog direktora niškog aerdoroma, zatečen je dug od milion evra. Grad je dao 70 miliona dinara direktne pomoći gde je novo rukovodstvo aerodroma „Konstantin Veliki“ moralo da vrati dug, da ispegla plate, obezbedi redovno funkciuonisanje aerodroma i jedini način da se to uradi je bilo drastično smanjenje troškova na aerodromu“, kaže za Niške Vesti, direktor RRA „Jug“, Bojan Avramović.

 Niški aerodrom je smanjio tri puta troškove na tenederima i, prema rečima Avramovića, u ovom trentku prema izveštaju koji su dali Gradu, aerodrom „Konstantin Veliki“ nikom ništa ne duguje.

Ipak, potrebna su dalja ulaganja kako bi vazdušna luka u Nišu imala bolje rezultate od postojećih. To može da se postigne sletanjem velikih kargo aviona tipa „Boing“ i „Erbas“, koji čine 85 odsto teretnog saobraćaja u svetu, kaže Avramović.

„Da bi aerodrom mogao da funkcioniše i da bude samoodrživ jedan od prihoda na koji se računa je prihod od kargo saobraćaja. Neophodna je oprema za avione tipa „Boing“ i „Erbas“, jer sada na niški aerodrom mogu da slete samo niskotrupni avioni kao što je „Iljušin“. Sva prateća oprema je isporučena niškom aerodromu pre oko mesec dana i kreće sa pregovorima i u realizaciju planova sa kompanijama koje rade sa kompanijama koje imaju avione „Boing“ i Erbas“, najavljuje direktor RRA „Jug“.

Iljusin

Aerodrom u Nišu je preko privatnog investitora uspeo da obezbedi novu opremu za kargo transport, tako da je Grad rasterećen novca koji je budžetom za ovu godinu planirao za nabavku te opreme. Grad Niš predviđa da taj novac upotrebi za rekonstrukciju i dogradnju terminala, kako bi niški aerodrom već od naredne godine mogao istovremeno da opsluži dva putnička aviona, što bi stvorilo šansu i za veći broj novih linija.

„Sledeće godine moramo da imamo priličan broj kargo pošiljki sa niškog aerodroma kako bi vazdušna luka bila u finansijskom smislu stabilna, jer će primati sve manje pomoći, a plan nam je da „Konstantin Veliki“ bude samoodrživ do 2018. godine. Sve što se ubuduće bude radilo na aerodromu biće tretirano kao investicija. Eventualno ćemo intervenisati u proširivanje terminala, jer ako hoćemo 500 hiljada putnika ne možemo da imamo terminal za 100 hiljada putnika. Moraćemo da dupliramo sve kapacitete od prostora i obezbeđivanja, preko ček in-a, pokretnih stepenica, agregata do svega onoga što čini jedan funkcionalni aerodrom“, objašnjava Avramović.

Studija održivosti aerodroma kojom su definisani petogodišnji zadaci i ciljevi niškog aerodoroma biće prezentovana za desetak dana, a prvi rezultati investicija biće vidljivi već za dve godine, ocenjuju u Regionalnoj razvojnoj agenicji „Jug“.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Ključne reči

Povezane vesti

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
Close