Kolumna

Biznis optimizacija sa Brajanom Trejsijem

Konferencije i seminari postali su nezaobilazni segment “life learning koncepta“, a lično mislim da je kraj marta – početak maja nekako najbolji sezonski interval za sticanje većih porcija novog znanja. Kao da “nekako s proleća” proces edukacije prirodno kulminira, a koje i kakve konferencije pratiti pisao sam u jednom od prošlih članaka.

I još jedna digresija. Krajem marta održana je specifična konferencija posvećena internet tehnologijama u Zrenjeninu, poznatija kao Webiz. Webiz se ove godine bavio motivacionim pričama i uz odličan networking u tome su apsolutno uspeli. Ali o suštinskom prenosu znanja nije bilo ni govora, jer su predavači bili naši lokalni lideri, pričali su jako dobre individualne priče koje su imale jedan drugačiji cilj. Seminar o kome sada pišem je nešto totalno drugačije.
Zašto sam odlučio da odem na seminar?

Šta se dešava na SEO sceni praktično pratim na dnevnom, a obavezno na nedeljnom nivou. Zahvaljujući internetu, o novitetima iz SEO sveta “real time” se informišemo i mi na Balkanu kao i SEO eksperti iz Amerike.

Ali biznis nivo je totalno drugačija tema.

Tu vladaju neki drugačiji zakoni. Zakoni ekonomije, prožeti insajderskim informacijama, preduzetničkim vizijama i tako redom.

Da bi dobro definisali i trasirali SEO strategiju na nekom projektu moramo do sitnica razumeti poslovnu logiku.

Domaći preduzetnici (pogotovo mali i srednji) retko kad se bave finesama svoga biznisa. Prosto nemaju vremena. Nemaju jasne matematičke pokazatelje svojih proizvoda i što je još gore ne znaju ni kako se ovi pokazatelji zovu, kako se mere u konkretnom biznisu i koliki su. Naslućuju, ali ne znaju kako ljudi percipiraju njihove proizvode, šta vole, a šta ne kod njih, kako se osećaju posle poslovanja sa njima, koja je njihova logička ciljna grupa i tako dalje.

Zato mi klijenti često postavljaju pitanja koja su posvećena njhovom poslovnom modelu, čije odgovore bi oni meni trebalo da prezentuju. Dešava se da SEO teme često budu inicijator dublje optimizacje ne pozicija na Guglu, već samog biznisa. Ali to je posebna tema i za to treba puno znanja, tj. ovo je i suštinski razlog moje posete ovom seminaru. Drugi razlog je što je Ana Todorović Radetić, iz prevodilačke agencije Prevodioci.co.rs (o njihovim pozicijama na Guglu ja brinem) prevela “priručnik za praćenje ovog seminara” i umesto honorara zatražila dve karte, od kojih je jednu poklonila meni. Treći razlog je što sam želeo uživo da čujem Lidiju Maričić iz edukativnog centra Finesa kako će otvoriti seminar.

Ostatak teksta pročiotajte ovde: http://www.seoexpert.rs/blog/biznis-optimizacija/

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Back to top button
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com