Društvo

Sve više ljudi nezadovoljno “kupovinom iz fotelje”!

Sve je više onih koji odlučuju da kupovinu, uglavnom odevih predmeta, obave preko interneta, ali tu su i ostale kategorije proizvoda. Ipak, kako raste broj ovakvih kupaca, tako raste broj onih nezadovoljnih koji se sve više žale Centru za zaštitu potrošača.

Najpoznatiji sajtovi za kupovinu preko internetu su AliExpress, Amazon i eBay.

Da li zbog toga što su fizički sprečeni da odu do prodavnice ili zbog raznih popusta i pogodnosti koje nam prodavci nude za ovakav vid kupovine, ljudi se sve češće odlučuju da svoj “šoping” obave putem interneta.

Svaki treći korisnik interneta u Srbiji ima iskustvo onlajn kupovine a ono što smo saznali iz Centra za zaštitu potrošača Forum je da se sve više njih javlja sa negativnim iskustvima u ovoj oblasti.

Naime, svako ko je korisnik društvenih mreža poput Fejsbuka ili Instagrama može da primeti da je sve više stranica koje su posvećene onlajn prodaji odeće i obuće, a oni koji su barem jednom posetili sajt AliExpress primetiće da se radi o garderobi poručenoj sa istog.

Vešti “internet prodavci” tako nabavljaju odevne predmete po izuzetno nižim cenama nego što ih kasnije preprodaju, a sigurno ste barem jednom videli i da se isti komad garderobe na različitim sajtovima prodaje po cenama koje se međusobno razlikuju i do 2-3 hiljade dinara.

Osim toga, negativna iskustva govore i o isporuci totalno drugog proizvoda od onog koji smo naručili, pa su tako neki naši sugrađani imali situaciju gde im je, recimo, umesto cipela sa visokim potpeticama stigao paket sa ravnim, plitkim čizmama čak 3 broja većim od naručene veličine. Niko se po isporuci više nije javio na naveden broj telefona.

Treba zbog toga voditi računa od koga poručujemo robu, te savetujemo da robu poručujete od pravnih lica, jer je tada lakše reagovati u slučaju da dođe do problema kada da je, na primer, reč o kvalitetu (ne)isporučene robe. Zakon u tom slučaju štiti kupca. Ako robu poručujemo od fizičkog lica, šanse da nadoknadimo eventualnu štetu su gotovo nikakve.

Iskustvo jedne naše sugrađanke govori o tome da je svoje nezadovoljstvo poručenim proizovodom lako rešila sa prodavcem, koji je zatražio da putem kurirske službe vrati poručeni proizvod, gde je prodavac snosio troškove dostave, a i uplaćeni novac joj je ubrzo vraćen. 

 

Kod gore pomenutih prodavaca (pravna lica) moguće je i zameniti robu, ukoliko nismo zadovoljni veličinom, ili samim izgledom, s obzirom da onlajn prodavnice uglavnom “kače” slike modela kojima svaki komad garderobe stoji kao saliven, a različitim metodama moguće je i pojačati boju na samoj fotografiji pa ovi proizvodi ne izgledaju isto na slici i “uživo”.

 

Postoje međutim i oni koji se ne usuđuju da se prepuste ovakvoj vrsti nabavke proizvoda jer tu su zbunjujuća pravila oporezivanja kupljenih proizvoda, plaćanje proizvoda platnim karticama, ali i sama pomisao da svoje lične podatke ostavljate nekome ko stoji iza sajta.

Kakva su Vaša iskustva sa onlajn kupovinom?

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com