Pacijenti se najviše žale na neljubazne medicinske sestre

Pacijenti se najviše žale na neljubazne medicinske sestre

13:38
7141
11
Niške Vesti
PODELI
Miljan Petrović, Savetnika za zaštitu pacijenata

Za dva meseca koliko se nalazim na mestu Savetnika za zaštitu pacijenata bilo je oko pet do šest primedbi građana koje su uglavnom bile neosnovane, kaže Miljan Petrović koji se na ovoj funkciji nalazi od 15.avgusta rešenjem Gradskog veća.

„Neosnovanost primedbi pacijenata su, uglavnom, posledica nedovoljne informisanosti ljudi i koji ne znaju svoja prava iz oblasti zdravstva“, kaže Miljan Petrović. „Postupam po prigovoru pacijenata i u svakodnevnoj komunikaciji sam za Zaštitnicom praca osiguranika, tako da se sve u hodu i vrlo brzo rešava. Pacijenti se uglavnom žale na neljubaznost medicinskog osoblja, par prigovora je bilo i na načun lečenja, odnosno neuspele zahvate, ali moram da naglasim da su svi oni bili unapred upozoreni od strane lekara da se radi o rizičnom zahvatu. Za sada je nezahvalno donositi neke prerane zaključke jer je prošlo tek dva meseca, a videćemo kako će biti nadalje“.

konstantin

Prigovori se odnose na tri zdravstvene ustanove, Klinički centar, Dom zdravlja i Stomatološka klinuka.

„Jedan deo mog rada se odnosi i na savetovanje pacijenata“, kaže Miljan Petrović. „Za ovaj period je bilo 55 saveta, a pacijentima smo pokušali da pomognemo tako što smo ih upućivali na adrese gde mogu da se jave da bi ostvarili svoja prava“.

On dodaje da je potrebno ohrabriti pacijente koji se sreću sa nekim problemom da se jave i da imaju kome da se obrate kako za rešavanje problema, tako i za savet.

„Svakako da nedovoljna informisanost utiče na broj ljudi koji su mi se javili, ali kako Niš dve godine nije imao Savetnika za zaštitu pacijenata nadam se da će biti bolje“, dodaje Petrović.

Kancelarija Savetnika za zaštitu pavijenata nalazi se u TC „Kalča“ na prvom spratu, lamela D, lokal 116.


Da li znate da Niške Vesti imaju novu Android i iOS aplikaciju?
Preuzmite Android aplikacuju ovde...
Preuzmite iOS aplikacuju ovde...


11 KOMENTARA

  1. Obavestenje pacijentu da je neki zahvat rizican nije blanko dozvola lekarima i osoblju da aljkavo rade i ne ucine sve da zahvat uspe i pacijent prezivi. A, o NEVASPITANJU, DRSKOSTI i NEULJUDNOSTI sestara i lekara- ne treba ni komentarisati. Cim usta otvore ispadaju im uvrede prema pacijentima: od otvorenog odbijanja da pacijenta prime i pomognu mu, do nekih najosnovnijih sluzbenih obaveza koje imaju i prema svom radnom mestu i prema pacijentima. DALEKO smo mi od Evrope i dalje. A, ovaj samo greje fotelju preko partijske knjizice- i nista drugo. Taj ne zna ni O od ombudsmana.

    • Pa mnogo su pametni oni koji dodju da se lece..a onda pametuju kako treba.Ako znas sta ce ti lekar.Zloupotrebljava se PRAVO pacijenata i svodi na omalovazavanje i izivljavanje na medicinskim sestrama koje su najizlozenije ..jer se najvise i angazuju oko pacijenata.

      • Да, пошто су, иначе, све сестре прави милосрдни анђелчићи који само љубазност просипају на све пацијенте…… част изузецима. Лечење пацијената је колаборативна акција- између пацијента, њихових породица и здравствених радника. И пацијенти и њихове породице У СВАКОМ ТРЕНУТКУ имају ЗАКОНСКО ПРАВО да питају о детаљима свог лечења, којим процедурама ће бити подвргнути и који лекови им се дају. А, оним сестрама и лекарима којима смета да их неко нешто пита или их обавести о детаљима пацијента и болести- боље је да под хитно мењају професију и уклоне се из клиничког рада.

  2. …. bilo je oko pet do šest primedbi građana ..Ne kaže se ,pet do šest… Bilo je 5, ili 6…Nažalost, ovde sve prolazi.

  3. Draga Gospodo
    Niko ne želi da se zamera Lekarima!!!
    Pljuju po njima, nazivaju ih svakojakim pogrdnim imenima, omalovažavaju njihov Trud, Zalaganje, mukom stečenu diplomu, a kad se sa istima nađu Oči u Oči onda svi Cile-Mile!!!!
    A mi sestre na Prvoj liniji Odbrane!!!
    Uvek između dve vatre!
    To koliko smo Mi pacijenata dnevno opservirale u ambulantama,intervencijama, bolesničkim posteljama, hiruškim salama … Presvukle i preobukle, nahranile, okupale i sredile, uzele im materijal za analize pa isti odnele u laboratoriju i kasnije donele rezultate, te iste rezultate odnele lekarima na uvid. Asistirale pri izvođenju mnogih invazivnih i manje invazivnih intervencija, primile i upisale svakog pacijenta….Pripremile i Podelile Terapiju pa onda sve gore pomenuto evidentirale u Mnogobrojnu meicinsku dokumentaciju. Prebrojale utrošak materijala na dnevnom nivou. Napisale primopredaju a potom i obavile usmenu primopredaju!
    Predpostavljam da Vas je Umorilo Samo Čitanje sestrinskih dnevnih dužnosti…
    Vi i dalje Pljujte po Nama a Mi ćemo i dalje da Vodimo računa o vašem Zdravlju
    Hvala

    • И?
      Ако вам не одговарају професионалне дужности које имате и у обавези сте да обављате- мењајте професију! Или, бар научите најосновнију љубазност и примерену комуникацију са пацијентима.

  4. Najneljubaznije su medicinske sestre u porodilištu. Ne mogu da shvatim razlog. Kao da namerno pokušavaju da odvrate žene od naredne trudnoće.

POSTAVI KOMENTAR

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

Komentari čitalaca treba da budu u vezi sa temom vesti.
Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti, ili bilo kakav nezakonit sadrzaj, neće biti objavljeni.

Komentari koji sadrže promovisanje i linkove drugih sajtova, neće biti objavljeni.

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Niških Vesti.

Komentari u kojima redakciji skrećete pažnju na eventualne propuste u tekstovima, neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima Niških Vesti i na tome vam se zahvaljujemo.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Niških Vesti se možete obratiti ovde: web {at} niskevesti {dot} rs

Unesete rezultat (zaštita od spama) *