Ekonomija

GRADSKO VEĆE ODLUČILO: Sva imovina niškog aerodroma poverava se državi

Gradsko Veće je na današnoj sednici usvojilo odluku kojom se sva imovina niškog aerodroma “Konstantin Veliki”  prepisuje i poverava državi Srbiji na upravljanje, jer, kako stoji u obražlozenju ovog akta, “država će na taj način pomoći aerodromu da se ekonomski osnaži i još bolje pozicionira na tržištu, pošto je trenutno stanje ekonomski neodrživo”. Odbornici Skupštine grada Niša će se o ovoj odluci  izjašnjavati na sledećoj sednici.

Da li će država stvarno i po ko zna koji put ugroziti rad Aerodroma koji je u poslednjih nekoliko godina zabeležio istorijske rezultate, ili priča o preuzimanju ima isključivo pozitivnu stranu?, pita se protal Fly from Niš, koji se bavi promocijom letova sa niškog aerodroma.

“Vlada Srbije je na jučerašnjoj sednici donela zaključak kojim se preporučuje Gradu Nišu da  izvrši prenos kompletne imovine aerodroma “Konstantin Veliki”, prenos osnivačkih prava na aerodromu, da izvrši prenos sertifikata sa JP “Aerodrom” na budućeg operatera i da izvrši prenos svih ugovora koji se odnose na poslovanje ovog preduzeća. Cilj ovakve preporuke je javni interes Grada Niša i svih građana Niša”, obrazložio je ovu odluku Ljubiša Janić, načelnik niške Gradske uprave.

Istorijat niškog aerodroma:

1986. – Tadašnja država donosi odluku o zatvaranju niškog aerodroma 3 dana pre zvaničnog otvaranja. Aerodrom je uz veliku podršku tadašnje vojske i lokalnih prestavnika ipak otvoren za vazdušni saobraćaj, 12. oktobra 1986. godine

2003.– Zahvajujući donaciji Norveške niški aerodrom je posle bombardovanja 1999. godine ponovo otvoren za vazdušni saobraćaj.

2006.–  Nakon raspada državne zajednice SCG, tadašnje državno rukovodstvo nije dozvolilo Montenegro Airlines-u da registruje svoju ćerku kompaniju Master Airways koja je planirala razvoj saobraćaja sa niškog aerodroma.

2006. – Pregovori rukovodstva aerodroma sa Ryanair-om i njihovim mogućim dolaskom u Niš spečen je kako se ne bi ugrozili interesi nacionalnog avio-prevoznika JAT Airways-a.

2007.– JAT, koji je pompezno najavio razvoj daljeg saobraćaja iz Niša sa 3 nove linije ka Nemačkoj i Austriji, nikad nije realizovao pravdajući se time da nema putnika.

2009. – JAT odustaje od letova iz Niša ka jedinoj liniji do Ciriha, jer linija nije više bila ekonomski isplativa.

2013.-2014. – U ovom periodu formiranja Air Serbia-e  bilo je prilike da se nacionalni prevoznik ponovo stacionira na tržištvu južne Srbije, jer u ovom periodu letova sa niškog aerodroma nije bilo. Ta prilika nije iskorišćena.

2018.– Da li će 3 velike evropske avio kompanije ostati na niškom aerodromu kada se aerodrom poveri državi na upravljanje, ostaje da se vidi. Velika bi bila nepravda ukoliko bi se ova pozitivna priča po sve putnike naprasno ugasila.

“Nadamo se da to najcrnjeg scenarija neće doći i da će se putnici sa aerodroma Niš i u narednim godinama povezivati sa Evropom i svetom sa cenama već od 10 evra”, piše portal Fly from Niš.

Beogradski aerodrom Francuzima sledećih 25 godina

Da podsetimo, početkom ove godine Stručni tim za dodelu koncesije na beogradski aerodrom “Nikola Tesla” izabrao je najbolju ponudu za najam beogradske vazdušne luke u narednih 25 godina. Prva na listi od četiri kompanije bila je francuska “Vinci Airport”, za šta je zeleno svetlo dala i Vlada Srbije.

Ponuda francuske kompanije bila je “teška” 501 milion evra, investiciona obaveza 732 miliona evra, a godišnja taksa na koncesiju i do 16 miliona evra.

Detalji ovog ugovora biće dostupni javnosti do septembra 2018. godine, kada “finansijska konstrukcija bude zatvorena”.

Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.

Povezane vesti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Ne možete kopirati sadržaj!

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com