Banalni kvar autobusa izazvao senzacionalizam u pojedinim medijima
Autobus na gas koji je Direkcija za javni prevoz nabavila prošle godine na redovnom je servisu i nema mesta senzacionalističkim pričama, tvrde u ovom preduzeću.
„Tačno je da je autobus povučen iz saobraćaja, ali zato što je prešao oko 30.000 kilometara i mora da se uradi redovan servis. Međutim, prilikom tehničkog pregleda i preparkiravanja vozila ustanovljen je kvar na jednom delu, pa on neće saobraćati dok se to ne otkloni“, potvrdio je Niškim Vestima direktor Direkcije za javni prevoz Saša Petronijević.
Direktor objašnjava da su taj deo morali da naruče iz Belgije, jer se za autobuse koji saobraćaju na gas teško nabavljaju delovi kod nas i dodaje:
„Autobus je u voznom stanju, ali mi želimo da sva naša vozila budu ispravna u potpunosti zbog bezbednosti putnika, jer nam je to na prvom mestu“.
„Ekološki autobus“ stigao je u Niš početkom maja 2017. godine, međutim zbog administrativne procedura vozilo je počelo da saobraća jula. Prešao je 28.000 kilometara i morao je da bude isključen zbog redovnog servisa. Ovo nije ništa neobično, jer se redovno servisiraju i druga vozila i takođe se tada isključuju iz saobraćaja. Nije neobično ni da se polovna vozila i pokvare.
„To se dešava svima, kvare se i nova vozila i vi takve stvari ne možete da predvidite“, naglasio je Petronijević.
On je istakao i da je netačan podatak koji se pojavio u medijima da se redovan servis ovih autobusa radi na pređenih 60.000 kilometara i pojasnio.
„Za autobuse koji imaju „mercedesov“ motor i voze na dizel, servis se obavlja na pređenih 60.000 kilometara, međutim ovaj naš ima „kaminsov motor“ na prirodni zemni gas (CNG), a za njega je predviđeni redovan servis na pređenih 20 do 25.000 kilometara.“
Autobus je kupljen na tenderu od najpovoljnijeg ponuđača. Plaćen je oko 80.000 evra. Vozilo je 2010. godište, napominju Niškim Vestima u Direkciji.
U Niš ekspresu su nam potvrdili da poseduju tri vozila na gas, i da su plaćena oko 17.500 evra. Na pitanje novinara da li mogu da uporede vozilo Direkcije sa njihovim vozilima u odnosu cena kvalitet, oni su nam pojasnili da je to nemoguće, jer su ta vozila 2005. godište, da se ne radi o istom tipu autobusa i da je na tu cenu nakon uvoza plaćena carina i u njih uloženo još po 7.000 evra. Dodaju još da imaju svog dilera koji za njih kupuje autobuse i da nisu u obavezi da ih nabavljaju preko javne nabavke.
Osim Niš ekspresa i Direkcije za javni prevoz grada Niša, dva ekološka autbusa ima i Ariva.
U Direkciji kažu da iza ove priče stoji nezadovoljni radnik koji je otpušten zbog nesavesnog ponašanja i naneo štetu ugledu firme. On je otpušten jer nije poštovao red vožnje, nije stajao na stajališta i sada pokušava da od benignog kvara koji se dešava na svakom vozilu pravi senzacionalizam.
Dragi čitaoci, ako želite da budete u toku i saznate prvi najnovije vesti iz Niša, preuzmite aplikaciju Niške Vesti za Android ili iPhone.