Ko su pedagozi i prosvetni radnici u Srbiji?

Ko su pedagozi i prosvetni radnici u Srbiji?

14:09
6625
0
Niške Vesti
PODELI

Savremeni pedagog ima kompleksnu ulogu u životu mladih ljudi. On mora da bude i metodičar, i dijagnostičar, koordinator, predavač, psiholog, pedagog, vaspitač. Kakvi su pedagozi danas i da li oni mogu da zadovolje potrebe savremenog mladog čoveka za recimo 50 godina, pita se dr Marija Ranđelović.

Neophodno je da prosvetni radnici shvate značaj medijske pismenosti, jer su oni danas najznačajnija vaspitna sila kada su deca u pitanju, kaže dr Marija Ranđelović.

“Mediji imaju veoma značajnu ulogu. To što smo mi skloni da u njima vidimo samo negativnu stranu je nedostatak poznavanja značaja medija u obrazovanju. Mladi ljudi u Srbiji imaju pregršt slobodnog vremena. Organizacija slobodnog vremena zapravo jeste u mnogome popunjena medijima, ali nažalost ne na pravi način”, dodaje dr Ranđelović.

Govoreći o tome šta je to što muči srpsko obrazovanje, ovaj mladi doktor nauka kaže da možda škola kasni kada su društveni problemi, trendovi i razvoj u pitanju, ali i u obrazovanju prosvetnog radnika budućnosti.

“Mi moramo tačno da znamo kakve pedagoške radnike školujemo, kakav nam mladi čovek treba u budućnosti i takvog prosvetnog radnika treba da školujemo, ako želimo da se uklopimo u ciljeve društva… ako smo uopšte postavili ciljeve društva”, objašnjava dr Ranđelović.

Pred pedagoškog radnika se stavlja veoma zahtevan zadatak. On mora da bude osposobljen tako da vidi problem koji se najavljuje u ponašanju mladog čoveka, pa tek onda da otvori vrata učionice i da izvrši svoj zadatak kada je nastavna jedinica u pitanju.

skola

Foto: osvukks.edu.rs

Po Zakonu u radu svi smo pedagoški radnici zato što vaspitači i pedagozi mogu biti svi koji su završili fakultete u trajanju od četiri godine, upozorava dr Ranđelović.

“To znači da je pedagog i “pedagog” i ekonomista i psiholog i inžinjer i pravnik… jer svi oni mogu da predaju grupu stručnih predmeta, A da li je on imao u okviru svog obrazovanja pedagoške predmete ili smo mu ostavili za neku naknadnu samoinicijativnu potrebu da ovlada strukom kojom će se baviti”, pita se dr Marija Ranđelović.

U moru poremećinih vrednosti prosvetni radnici bi trebalo pre svega da pokažu pozitivan primer deci za ličnu identifikaciju. Ukoliko nemaju pozitivan, deca će sama izabrati, vrlo često neki negativan model ponašanja.

Samo jasna obrazovna politika može da stvori jasno orijentisanog prosvetnog radnika budućnosti. Moramo da imamo jasan profil kako obrazujemo nastavnički kadar i ko će sa fakulteta izaći kao nastavnički kadar, završava dr Marija Ranđelović.


Da li znate da Niške Vesti imaju novu Android i iOS aplikaciju?
Preuzmite Android aplikacuju ovde...
Preuzmite iOS aplikacuju ovde...


POSTAVI KOMENTAR

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

Komentari čitalaca treba da budu u vezi sa temom vesti.
Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti, ili bilo kakav nezakonit sadrzaj, neće biti objavljeni.

Komentari koji sadrže promovisanje i linkove drugih sajtova, neće biti objavljeni.

Mišljenja izneta u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Niških Vesti.

Komentari u kojima redakciji skrećete pažnju na eventualne propuste u tekstovima, neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima Niških Vesti i na tome vam se zahvaljujemo.

Smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Administratorima Niških Vesti se možete obratiti ovde: web {at} niskevesti {dot} rs

Unesete rezultat (zaštita od spama) *